Пияната монахиня

Posted on ноември 12, 2009

2



3 ден

Ако храната звучеше по някакъв начин, този сладкиш на мен ми звучи така

Звучи ми като красив и снажен мъж, седнал в притъмнял офис с бутилка бренди и пура. Нищо друго няма в главата му освен мисли за Нея. Слънцето бавно залязва и в неговите последни отблясъци той вижда нейните единствени очи. В полъха на вятъра през отвореният прозорец той усеща нейните нежни ласки. Вкусът на бренди му напомня вкусът на нейните устни. Това аз ли съм или ти? Красива е, безумно красива и толкова далечна.  Като принцесата затворена в кула, пазена от дракон, която за да достигнеш трябва да преплуваш морета, да пребродиш земи и накрая да се спуснеш в далната земя. Само, че тази не те чака с отворени обятия, не е мечтала цял живот за теб. И дори не знае за твоето съществуване.  Кулата не е част от замък, а част от манастир, драконът не е безумен звяр, а безумна вяра в БОГ. И всъщност не е толкова далеко, а само отатък реката.  Чудиш се дали и тя седи загледана в залеза и мечтае за неизживяната любов? Този копнеж, тази болка, която чувстваш тя ли е любовта? Тези потоци от чувства бошуващи в теб, борещи се с разума, това ли е страстта? Докога ще продължава това обладало те безумие, този копнеж по недостижимото? За жалост никой няма отговор на тези въпроси.

Да така ми звучи този сладкиш! А ето я и рецептата:

За блата

  • 4 яйца
  • 2 жълтъка
  • 1 ч. ч. захар
  • 4 с. л. олио
  • 1 ванилия
  • 1 бакплувер
  • 1 ч. ч. брашно

За сиропа:

  • 1 ч. ч. захар
  • 1 ч. ч. вода
  • 125 гр. краве масло (едно малко пакетче)
  • 2 с. л. какао

За глазурата:

  • около 200 гр. шипков мармалад
  • 4 белтъка
  • 10 с. л. захар
  • щипка сол
  • 1 пакетче шоколадови стърготини

Аз приготвих нещата по следният начин:

  1. Яйцата и жълтъците  разбих до побеляване.
  2. Прибавих захарта и продължих да разбивам докато се разтвори.
  3. Прибавих предварително пресятото брашно с бакплувера и ванилията, като леко разбърквах сместта с дървена лъжица.
  4. Изпекох блата в предварително загрята на около 150 градуса фурна, до златист цвят. Пробвах и с клечка за зъби да съм сигурна,  че се е опекъл.
  5. Когато истина го преместих в подходяща за сервиране табла и старателно го  набоцках с вилица.
  6. Сиропа приготвих, като загрях водата на котлона и я смесих с останалите продукти.  Бърках до пълното им разтваряне.
  7. С горещият сироп, напоих студения блат.
  8. Когато цялата течност се попи, намазах отгоре с шипков мармалад.
  9. Гарнирах с разбитие на сняг белтъци.
  10. Поръсих с шоколадови стърготини.

Крайният резултат:

Пияната монахиня

Пияната монахиня

Според мен този сладкиш би си отивал много с чашка, горчив алкохол. Може би някакъв вид ликьор или бренди. А защо не и бърбън споделен с любимият човек!🙂

Пияната монахиня

Пияната монахиня

Добър апетит.