Не на насилието

Posted on ноември 23, 2009

0



Тук съм! Не съм умряла или родила все още!😀 Бях малко болна, но вече всичко е наред и запретвам ръкави да пиша и готвя.  Въпреки това обаче имам цели 3 рецепти които да споделя с вас, но преди това нещо друго.

Напоследък доста четох из интернет, и не само, за насилието над родилките в българските болници. И съм възмутена! Аз някак си вътрешно в себе си знаех, че е така.  Представяте ли си? Отиваш някъде, където уж е за твое добро, където ще се случи чудото на живота. Отиваш с изпълнено с копнеж сърце, страх те е въпреки, че не си го признаваш, боли и вместо да получиш подкрепа какво става?  Обиди, закани, шамари… Възмутена съм и от факта, че има жени, които смятат за нормално „щом си се била глезила доктора да ти обърши един шамар“, както и „едно малко цепване“ , най – любимо ми е, че със скачането върху корема доктора бил давал „лек тласък на бебето“.  Най – любопитно ми е кой и как преценява, че се глезиш? Това явно са неща, които така са залегнали в нас, че е нормално едва ли не да бъдеш изнасилена от бебе и после да се изживяваш като герой и да разправяш на ляво и дясно с достойнство за тази си случка. Било нормално, също така, да си платиш и да получиш по – добро отношение! Ми да ви кажа за мене тези неща не са нормални, а даже и унизителни в една голяма част от тях и просто побяснявам от факта, че може и на мен да ми се случи нещо толкова „нормално“.

Вярно е, че има и случай, които са много положителни и са оставили в родилката само добри мисли от цялата работа. Обаче някак си тези случаи ми се струват много малко. Ясно е едно – здравеопазването във всяко едно отношение яко куца. Жената, която ще роди бъдещето, е поставена в положение без право на избор, някой да прави с нея каквото си поиска. А освен всичко на края трябва да е благодарна и да носи торти и цветя! Докторите, в една голяма част, са абсолютни печалбари! Въобще не ги интересува, че и ти си човешко същество. От друга страна мъжете, в тяхната голяма част, махат с ръка и въобще не мислят, те и не знаят, какво става. И от друга страна ги има и тези жени, родили с насилие смятат, че това е абсолютно нормално и дори сочат с пръст и обиждат тези, които се борят за цивилизовано отношение и някакви промени. Оказва се, че раждащата жена е една самотница, без подкрепа и разбиране! Освен да мълчи и да си трае нищо друго не и остава.

За това смятам, че трябва да се протестирана 25 Ноември 2009. Протеста трябва да се подкрепи от всяка една жена с или без значение дали е родила, защото рано или късно, с подкрепата на Бог и малко късмет, това ще се случи на всички ни. И да не забравяме и още нещо! Ние плащаме не малко пари, всеки месец  за здравни грижи, ако не можем да получим по – добри лекарства и условия, то можем да получим поне човешко отношение!

Освен това смятам, че най – доброто което една жена може да направи за себе си е да се информира, за всичко относно раждането. Само така, ми се струва, тя ще е достатъчно подготвена пред това което я очаква, няма да изпада в паника и ще отстоява своите интереси. Този блог се присъединява към протестът на БГ мамите. Той може би няма да промени нещата, но е една стъпка в правилната посока. Дето се вика Keep Walking!

С прикачен етикет: , ,