Италиански хляб

Posted on ноември 27, 2009

2



17 ден

Вчера, с един приятел си говорихме как мирише по света и у нас. У нас е ясно. Зимно време мирише на студено с примеси на изгорели дърва и въглища. В Холандия, според него, мирише на свежо, хладно и мокро. В Испания пък, миришело на знойно лято и подправки. Та замислих се аз как ми мирише в Италия. Мирише ми на свежест, добро червено вино и доматен сос. Интересно ми е да споделите на вас как ви мирише, като ходите насам натам. Споделете. Даже ми се струва, че различните градове в България миришат различно. Например Нови пазар ми мирише на сено и дом, а Варна естествено на море и миди. Несебър пък въпреки, че е на морето ми мирише на старо и морски деликатеси! 🙂

Та следващата рецепта е с мирис на Италия и според мен си подхожда с добро  отлежало червено вино.  Рецептата ми я подсказаха във форума на бг мама, а оригиналната можете да намерите тук.

За тестото:

  • 500 гр брашно
  • 4 с. л. олио
  • 1 пакртче суха мая
  • 250 мл. прясно мляко
  • 1 с. л. сол
  • 1 ч. л. захар
  • 2 с. л. босилек

За пълнежа:

  • 1 червена чушка нарязана на по – големи парчета
  • 1 зелена чушка нарязана на по – големи парчета
  • 1/2 глава лук
  • 1 ч. ч. обезкостени черни маслини
  • босилек
  • риган
  • 100 гр. бяло меко сирене
  • 6 – 7 резена сушени домати
  • 2 с. л. олио / зехтин

Млякото се затопля и в него добавяме олиото, маята и захарта.  Оставяме да шупне за около 10 – тина минути. През това време пресяваме около 400 гр. брашно и солта. Смесваме брашно и млякото и омесваме меко тесто. Ако лепне добавяме още брашно. Аз мисля, че използвах около 3 ч. ч. брашно.  Покриваме с влажна кърпа и оставяме да фтаса за около 10 мин.  Върху набрашнена повърхност (аз използвам царевично нишасте) разточваме елипсовидна кора. Нарязваме я на ленти, така че от вътрешната страна да остане цяло парче. Сотираме едро нарязаните зеленчуците в мазнината. Можем да направим това докато чакаме тестото да фтаса. Смесваме ги с подправките и добавяме сол ако е необходимо. Изсипваме сместа във вътрешността на кората, нареждаме парченца сиренце и сплитаме лентите на плитка. Оставяме да фтаса за около 1 час и печем в предварително загрята фурна. Ето го и крайният резултат:

Италиански хляб

Италиански хляб

Италиански хляб

Италиански хляб

Какво да ви пожелая тази вечер. Да ви е вкусно, обичайте се и не прекалявайте с винцето! 🙂

С прикачен етикет: , ,