Питка Слънце

Posted on декември 8, 2009

3



Ден 27

Ох, Коледно ми е, празнично, а още не съм свършила срецептите за Никулден. Ето една питка която направих специално за празника!

Питка Слънце

Питка Слънце

За жалост това е единствената снимка която имам и не мога да ви покажа как всучщност иглежда слънцето. Питката обаче съвсем спокойно може да се направи и под друга форма, та било то и просто кифлички наредени в тава. Рецептата е от една книга, която имам от доста време – Домашни закуски, чийто автор би трябвало да е Невяна Кънчева. Ето и необходимите продукти:

  • 125 гр. краве масло
  • 3 ч. ч. прясно мляко
  • 2 яйца
  • 1 жълтък
  • 2 с. л. олио
  • 1 ч. л. захар
  • 1 ч. л. сол, според мен солта беше малко и следващият път когато меся тази питка ще сложа 2 ч. л.
  • мая колкото кибритена кутийка, аз сложих приблизително 20 гр.
  • около 8 ч. ч. брашно, или колкото за замесването на меко, нелепнещо тесто

Замесва се тесто от изброените продукти (без кравето масло). След като е готово, тестото се удря 30 пъти в масата.Разделя се на 3 топки, които се разточват на кори с диаметъра на тавата, в която ще се пече. Всяка кора се намазва с мекото масло и се редят една върху друга. След това се разточват още малко. Отрязва се една малка част, която ще се използва за центъра на питката и, която аз навих на рулце. Общата кора се реже на 16 триъгълни парчета, от които се правят 16 кифли (завиването става от широката към тънката част). Кифличките се подреждат около центъра на тавата под формата на лъчи. Питката се оставя на топличко да втаса, докато тавата се изпълни. Аз я държах около 2 часа. Питката стана огромна, може би заради повечето мая която съм сложила. Втасалата питка се маже с разтвор от разбит жълтък и вода и се пече в умерена фурна, не е нужно да е предварително загрята.  Крайният резултат е едно огромно пухкаво слънце, което всички много харесаха.

Добър апетит

