Глазури

Posted on декември 22, 2009

0



Питате се как върви коледната подготовка? Отговорът е: отчайващо бавно. От тази сутрин рисувам меденки. Приятна работа е, но само в началото, след това е досадно. Разбира се аз съм направила цяла купа с меденки и украсата им ми отне  ужасно много време. Въпреки всичко резултатът не е никак лош и сега, в краят на деня съм доволна от себе си!

Използвах 2 глазури: чисто шоколадова – разтопен на водна баня шоколад с 1 с. л. олио;  белтъчна – разбити на сняг белтъци със захар. Освен това, разбитите белтъци оцветих в различни цветове, бял, червен, жълт, син и зелен. Към всеки цвят прибавих и различни есенции, например към зеленият – лимон, а към жълтия и белия – ванилия. Допълнително използвах захарни пръчици и  перли. Освен това, за по – лесна работа, използвах и две четки с различни размери. Едната беше номер 2, а другата по – дебела.

Има много начини за декорация на коледните курабийки, но първо трябва да кажа, че един подходящ вариант за такива са захарните бисквитки. Рецептата е тук. Още преди да са изпечени курабийките могат да се декорират, като се изрежат в разнообразни форми, в тях се поставят цветни бонбони (тип ММ) и различни видове шоколади. Освен това може да се използва фондан, които да се изреже във формата на курабийката и да се залепи от горе и с малко вода. И накрая идва ред на различните видове шоколадови и белтъчни глазури. Белтъчната глазура не трябва да е много гъста, за да може да се размаже върху сладката. За това 2 белтъка аз разбих с 1 ч. ч. захар. Някои добавят мляко или вода, до достигане на желаната консистенция. При мен няколко капки вода свършиха работа.

Първата част от меденките, намазах добре с шоколад. Може би идеята не беше много добра, защото шоколадът е доста гъст и трудно се разнася по повърхността и на всичкото отгоре остават следи. Но в името на по – добрият вкус, жертвах няколко дозини с меденки. 🙂

 шоко снежинка

шоко снежинка

След като шоколадът стегна, дорисувах меденките (с четка) с различните цветове белтъчни глазури.

Шоко меденки

Другата част от меденките бяха изцяло с цветните глазури. Понеже много ми харесва комбинацията бяло и светло синьо, а и някак си по – подхожда на снежинка, изрисувах цяла тава само с тези цветове. Тук процедурата е проста. С пош или шприц трябва да се направи тънък ръб по цялата форма на сладката. След това се шприцова малко от сместа вътре и с четка се разнася по цялата повърхност. Ако искате цветовете да не се смесват, трябва да се изчака за да изсъхне глазурата за да се доукраси. Аз обаче не чаках, а капнах върху бялата глазура по няколко капки синя и с тънката четка я разнесох така, че се получиха следните форми:

Медени снежинки

Медени снежинки

Всички орнаменти от рода перлички, захарни пръчици или кокосови стърготини трябва да се поставят, докато глазурата не е изсъхнала. Ето и елхичка:

Медена елхичка

Медена елхичка

Освен това ми останаха доста меденки, които мисля утре да слепя с мармалад.  😉

Така меденките ми са готови за опаковане и раздаване. Всъщност вече раздадох няколко, но нямам търпение да подаря и останалите. 🙂

