Кисели краставички или още един спомен от лятото

Posted on януари 8, 2010

6



Миналото лято или по – скоро беше есен бях решила, че ще направя няколко буркана зимнинка. Направих домати консерва, но исках и нещо друго. Така в мен се зароди идеята за кисели краставички, ама без варене. Използвах този пост (първата рецепта) и няколко консултации с маминка. Тя ме посъветва, да държа бурканите с капачките надолу и някъде на светло. И разбира се ме окуражи с нейният типичен песимизъм, като каза „Тя майка ти така ги прави, но на мен не ми харесват“. Та отначало, сигурно заради това,  бях скептично настроена. Разбира се аз държа, киселите краставички да са хрупкави и кисели и това подсилваше песимизма ми. Все пак реших да се пробвам, купих известно количетво корнишони, копър (небеше зрял), лук, оцет, аспирин. И така следвах рецептата. На дъното на буркани (с винтови капачки) сложих по една глава лук (нарязан на четири, а ако е много голям половин глава), няколко стръка копър, начукания аспирин и хубаво натъпках краставичките. След това забравените 4 супени лъжици оцет. Залях със студена вода, завих капачките, разтърсих добре бурканите и ги обърнах с капачките надолу. Накрая ги паркирах на балкона, на светло.

Кисели краставички

Кисели краставички

Така на зима имах цели три буркана с хрупкави кисели краставички. 🙂 Първият буркан изпробвахме на Бъдни вечер и трябва да призная, че бях очарована от крайният резултат. Вторият добавихме към една картофена салата. Така остана само третият, които мисля да запазя за специален случай или някои гости. 🙂

Тази година, съм събрала доста бурканчета и мисля да ги напълня с кисели краставички и други трушийки по рецепти без варене или с минимално такова. Така че да знаете – събирам идеи!

Posted in: Зимнинка