Kалоферски милинки

Posted on януари 30, 2010

4



Еми така е! Никъде не пише защо милинките са калоферски. В wekipedia се казва, че калоферските жени били големи майсторки на тестата и на сиренето. Според Стефан се казвали калоферски, защото ги е месил даскал Ботьо Петков. 😀 Обаче най – големият деликатес в Калофер било малко печено агънце! 🙂

Рецептата е от един много приятен блог, който чета отскоро: С мен в кухнята. Препоръчваме ви го с две ръце и съм сигурна, че ще намерите най – малко дузина рецепти, които ще искате да направите веднага. От дете не съм яла такова чудо и като видях поста на Тони си викам „Това е рецптата за съботната закуска“.

Калоферски милинки

Калоферски милинки

Е да запретваме ръкави. Необходимите продукти са:

  • около 900 гр брашно
  • 14 гр. суха мая
  • 500 мл. топличко прясно мляко
  • 50 мл. олио
  • 1 ч. л. сол

Брашното се пресява, а останалите продукти се смесват в дълбока купа и се омесва меко тесто, на който както му е удобно. Ако искате можете да издълбаете кладенче в брашното, а ако искате можете да прибавяте малко по малко брашно към течността. Тестото се оставя да втаса на топло, покрито с месалче. След това се разделя на топки с големина на яйце, които се подреждат в намаслена тавичка (може да се използва и хартия за печене) и се оставят да фтасат на ново, може би за около 30 мин. С пръсче се прави дупчица и се заливат с плънка приготвена от:

  • 220 гр. натрошено краве сирене
  • 300 мл. мляко
  • 3 с. л. олио
  • в оригиналната рецепта се добавят и 15 гр. захар, но аз ги скипнах.

Пече се във фурната, включена на максимум. Аз не съм я загрявала предварително. Печенето продължава около 30 – 40 минути.

Kалоферски милинки

Kалоферски милинки

Да ви е сладко! 🙂

С прикачен етикет: , ,