Кадифени мини кексчета

Posted on януари 31, 2010

12



Наближава 14-ти февруари и във форума на БГ Мама се заприказва за Св. Валентин и какво ще готвят момичетата за празника. В същото време една приятелка ми изпрати уникален сайт с още по – уникални снимки на храна. Така ми попадна рецептата за Кадифени червени сърчица, които не можах да се стърпя и реших да направя. Защото независимо дали съм католик или  източно православен, дали съм за Св. Валентин или Трифон Зарезан, ще прекарам тези празници в Майчин дом. Ако плановете на доктора се сбъднат до тогава трябва да имаме малко, сладко бебенце. 🙂 Освен всичко останало, слушам аз по телевизията за любовта между Христо Ботев и Венета Ботева.

Мила ми Венето, знай, че после Отечеството си съм обичал наймного тебе….

И така всичко ми се завъртя около любовта, децата, семейството… Няма нещо по – прекрасно от това да обичаш някой и той да отвръща на тази любов. Знам, че не всичко е цветя и рози и все пак…

Та ето я и рецептата.

За блата:

  • 1 с. л. краве масло
  • 1 ч. ч. брашно
  • 1/2 ч. л. бакплувер
  • 1/3 ч. ч. какао
  • 1/2 ч. л.  сол
  • 2/3 ч. ч. олио
  • 3/4 ч. ч. захар
  • 1 голямо яйце
  • 1/2 ч. ч. мляко
  • 1/2 ч. л. сода
  • 3/4 ч. л. бял оцет
  • 2 ванилийки
  • 2 с. л. червена боя. Аз сложих на око, докато се получи хубав червен цвят.

Фурната се загрява на 180 градуса. В купа се смесват брашнптп, какаото, солта и бакплувера и всичко хубаво се разбърква. Олиото и захарта се разбиват добре на висока степен, с миксер или робот. Добавя се яйцето. Следват червената боя и ванилията. Ако използвате миксер, намалете скоростта, защото боята може да изпръска на страни.

Прибавя се половината от брашняната смес, разбърква се добре и се добавя половината от млякото. Отново се разбърква и се добавя остатъкът от брашното и млякото. Разбива се добре докато се получи еднородна смес. В малка купичка се смесват оцета и содата, добавя се маслото, а цялата смес се прибавя към основната смес.Пече се около 10 до 14 минути.

Аз изпекох един блат във тортена форма, 24 см, добре намаслена и покрита с хартия за печене. Оставя се да изстине първо във формата, а след това се изважда. Блатът трябва да е добре изстинал преди да се разреже на две. От всеки блат се оформят малки кръгчета, като се използват формички за изрязване на тесто.

Изрязват се четен брой малки кексчета. Аз успях да ги докарам до 14. От тях ще се получат 7 кексчета.

За крема са необходими:

  • 25о гр. крем сирене
  • 2 чаши ванилова пудра захар
  • 100 гр. меко краве масло

Продуктите се смесват и разбъркват добре до получаване на гладък крем. Шприцова се върху половината от кексчетата. Всяка намазана с крем половинка се залепва със своето „другарче“.

Можете да декорирате кексчетата с шоколад и сърца от крема.

Кадифени мини кексчета

Кадифени мини кексчета

Не изхвърляте изрезките от кексчетата и крема. По – късно ще ви покажа как да направите от тях кадифени трюфели. Може също да разгледате и рецептата на Йоана, която е доста примамваща и оригинална.

Рецептата е импровизация по Heart Shaped Red Velvet Whoopie Pies, на Jamie.

Пожелавам ви добър апетит, безкрайна любов и приятен празник! 🙂 Който и от двата  да изберете, кексчетата ще бъдат добро допълнение към червеното вино. 😀

П.П. Не забравяйте да пишете как сте изкарали, после.

