Мармалад от портокали

Posted on април 7, 2010

10



На третият ден от Великден бързам да ви кажа Христос Воскресе. Пожелавам ви много добри моменти и една изпълнена с щастие година!

Аз тези дни съм на вълна уползотворяване на наличностите. Имахме в нас около 2 кг портокали, които нямаше кой да изяде, понеже на мен ми забраних цитруси, а на Стефан май му дойдоха в повече.  Нали цяла зима яде мандарини в несвяст. 🙂 Обаче се оказа доста трудна задача за мен. Правих струвах, мислих и накрая реших, че ще е мармалад. Оказа се, че в мартенският брой на Good food  има такава рецепта. Пак бях закъсняла, даже Стефан се шегуваше, че портокалите ще станат по – скоро на ракия от колкото на мармалад. Обаче все пак по Великден, когато имаше поне кой да приспива Вяра намерих време за това.

Мармалад от портокали

Мармалад от портокали

Необходимите продукти са:

  • около 2 кг портокали
  • 2 лимона
  • 3 литра вода
  • 2,200 кг. захар

Приготвяне:

  1. Портокалите и лимоните се измиват много добре и след това сока се изцежда.
  2. Вътрешността на плодовете се отделя с лъжица и се слага в марля, тензух или  муселин, от който се прави вързопче и се връзва на дървена лъжица. Трябва да ви е лесно да го вадите и потапяте.
  3. Корите се нарязват на едро.
  4. Сокът се смесва с водата. Потапя се вързопчето, добавят се корите.
  5. Всичко това се въри до извиране на 1/3 от течността.
  6. Оставя се да престои 1 вечер.
  7. Сега почва цапаницата. Хубаво трябва да се изцеди течността от торбичката. Остатъкът се изхвърля. Това е важна процедура, тъй като в торбичката се съдържа пектинът, който ще сгъсти мармалада.
  8. Течността се прецежда и корите се отделят.
  9. Захарта се разтваря в течността на лек огън, като се внимава да не заври. В рецептата от списанието се използват 2,4 кг захар за 1 кг плод. Аз обаче нарочно оставих мармалада по – не сладък с идеята да е малко по – не калоричен.
  10. Оставя се мармалада да заври и се пробва дали е готов като върху изстудена чинийка се капва капка. Ако тя образува коричка и е гъста мармаладът е готов. В противен случай трябва да поври още.
  11. Горещият  мармалад се сипва в топли буркани и се запечатва. Така няма нужда да се извърява.
  12. Съхранен в тъмно долапче, мармаладецът  издържа около година, а в хладилника до месец.
  13. Консумирайте с палачинки или каквото друго ви хрумне. В списанието има две много апетитни предложения, едното от които за портокалови пържоли.
  14. Аз лично мисля да раздам всичко до последният буркан на приятели. 🙂
Мармалад от портокали

Мармалад от портокали

Добър апетит!

Posted in: Зимнинка