Ягодов кейк

Posted on май 22, 2010

0



Понякога, когато съм уморена, а искам да направя нещо, което ме е превлякло сякаш се пренавивам. Ставам като пружинка, подскачам из къщи и се опитвам да си държа очите отворени. Гледам да издебна най – добрия момен, когато Вяра заспи и след това бързо в кухнята. Всичко трябва да направя супер бързо, за да мога когато се събуди да съм при нея. Какво да ви кажа, навия ли си нещо на пръста трябва да го направя. Така стана и с този кейк, който според Стефан стана отровно сладък, според баба Мария прекрасен.  „Много вкусен мойто момиче“ – така ми вика тя. Според нея сладкият крем се съчетавал перфектно с не толкова сладките блатове. А за мен беше голямо предизвикателство. За първи път правя нещо подобно и съм очарована от крайният резултат. Какво да ви кажа, всичко си изядох. 🙂 Използвах тази рецепта. Според мен е странна, но дава голямо поле за експериментиране, не само с ягодовото пюре, което се използа, но и с крема и с блатовете и т. н. Освен всичко останало ми се получи и супер лесно и бързо, което напоследък се оказва важно за мен. И ако искате да сте ефектни и бързи можете да се спрете на тази рецептичка.

А ето я и нея:

За блатовете:

  • 2 и 1/4 ч. ч. брашно
  • 1 опаковка желатин
  • 1 и 1/2 ч. ч. захар
  • 4 ч. л. бакплувер
  • 1 ч. л. сол
  • 12 с. л. краве масло със стайна температура
  • 6 големи белтъка със стайна температура
  • 1 ч. ч. и 2 с. л. мляко със стайна температура
  • 2 – 3 пакетчета ванилия
  • 1 и 1 / 2 ягодово пюре

За ягодовото пюре използвах около 300 гр. изчистени ягоди, сокът от 1 голям лимон и 1/2 ч. ч. захар. Използвах повече захар, тъй като ягодите не бяха от няй сладките. Това количество ягодово пюре ми стигна за цялата рецепта.

За крема:

  • 1 ч. ч. краве масло със стайна температура
  • 2 ч. ч. пудра захар (аз сложих 2 чаши пудра захар + 1 ч.ч. кристална захар. Поради това крема стана прекалено сладък за нашият вкус и беше причина Стефан да нарече кейка отровно сладък. Въпреки, че не беше чак толкова много, просто ние обичаме десертите малко по – не сладки. ;))
  • Остатъкът от ягодовото пюре или около 1/4 до 1 ч. ч. чгоово пюре. Количеството се определя от желаната гъстота. Аз използвах всичкото пюре.

Допълнително:

  • 1 ч. ч. течна сметана + 1/2 ч. ч. захар
Ягодов кейк

Ягодов кейк

Начин на приготвяне:

  • Загрейте фурната на около 200 градуса.
  • Пригответе ягодовото пюре. Смесете в блендер сока ягодите и захарта и бъркайте до получаването на гладка консистенция.
  • Направете 2 кръга от пекарска хартия с формата на тавичката, в която ще печете. При мен 24 см.
  • Смесете млякото и белтъците и ги разбийте с вилица.
  • В купа на миксер или робот смесете брашното, захарта, бакплувера солта, ванилията, желатина и маслото – разбийте на ниска скорост докато се усвои цялата смес.
  • Добавете 1/2 ч. ч. мляко и бийте около 30 сек.
  • Добавете пюрето и бийте отново около 30 сек.
  • Добавете мляко и бийте около 15 сек.
  • Разделете сместа на 2 равни части и изпечете 2 блата.
  • Блата се пече за около 20 мин или докато клечка бодната във вътрешноста излезе суха.
  • Разбойте сметаната със захарта.
  • Смесете захарта и маслото за крема и ги разбйте добре. След това добавете ягодово пюре, като внимавате да не стане сместа много рядка.
  • Намажете единият блат със сметана. Положете отгоре другият.
  • Покрийте кейка с масления крем.
  • Можете да гарнирате кейка с ягодки или да го оставите така.
Ягодов кейк

Ягодов кейк

Насладете се на прекрасният ягодов вкус и не прекалявайте със захарта. Добър апетит и много усмивки на всички! 🙂

С прикачен етикет: , , ,