Купичка с ориз

Posted on юли 15, 2010

4



Ориз с пиле и зеленчуци

Ориз с пиле и зеленчуци

Питайте ме как готвя ориз. Ето така – запържвам лук в тиган, добавям ориза и пържа до като стане прозрачен. Добавям 3 ч. ч. вода и варя. Разкашква ли се! Разкашква се?! Боли ли ме жлъчката от него? Боли ме. А опитва ла ли съм да правя китайски ориза?! Да, целият плува в мазно.

Но чуйте какво ще ви кажа. Това не е такава рецепта. Не е мазно, залепнало, не е традиционно! Това е моята купичка с ориз, която мога да направя в един от онези сублимни моменти когато 5 месечното ми бебе спи.  Бързо е, може да се импровизира и не е мазно, което всъщност най – много ми харесва.  Ето я и рецептата:

  • 1  ч. ч. измит бял ориз
  • 200 гр замразени зеленчуци
  • сол
  • черен пипер
  • бяло пилешко месо, сварено или печено, нарязно на малки парченца
  • няколко скилитки чесън нарязан на дребно
  • зехтин, предпочитам студено пресован

На котлона се поставя тенджърка с вода и малко сол и се изчаква да заври. Когато водата забълбука се изсипва ориза и зеленчуците. Ако се ползват пресни зеленчуци, те трябва да се сварят отделно. Количеството вода няма значение, както и вида на ориза.  Вари се 10 мин. Не повече. И веднага се прецежда през гевгир и се измива със студена вода. Оставя се да се отцеди добре. През това време в тиганче се загрява мазнината, и се поставя чесъна, колкото да пръжне. Следва месото за 2 – 3 мин. Добавя се ориза. Бърка се така да се каже докато се стопли, не повече от 3 – 4 мин. Не е необходимо много мазнина  2- 3 с. л. са напълно достатъчно. Имайте в предвид, че оризът бая попива. Ами това е. Добавете соев сос и пресни подправкипо желание!

Добър апетит!

С прикачен етикет: , , , ,