Урок по испански

Posted on юли 28, 2010

6



Това съм аз. А това е Манел. Той се научил (или по скоро се е наложило да се научил да готви), когато се родили трите му деца. Аз се понаучих когато забременях. Аз съм българка, която експериментира, а той е каталунец в България, който готви традиционно. Манел е готов да ни запознае с традиционната каталунска кухня – смесица от много лук и чесън изпържени в зехтин; комбинация от свинско и риба и всичко това в доматен сос. Традиционната la picada може да превърне и най – обикновенната манджа с черен сос в нещо различно и неустоимо.

Да си призная честно, за мой срам, аз дори не бях чувала, че има каталунска кухня. Ама както и да е, сега съм много доволна, че се запознах с нея. Манел ми показа как се готви Свински кюфтета по каталунски. Рецептата той вече е показал в Кухнята на Звездев. Ето тук е линка. Аз Само ще дам няколко насоки.

  1. Ние приготвихме версията със скариди и калмари (albondigas con calamares y gambas). Скаридите се изпържват в зехтин, а след това зехтинът се изтопява и изяжда направо от тигана. Много е вкусно! 😉
  2. Зехтинът е много важен в цялата каталунска кухня и специално за тази манджа. Най – добре е да се използва студенопресован зехтин, произведен в малка ферма. Всъщност докато готвихме си спретнахме малка дегостация на зехтин. И повярвайте ми има огромна разлика във вкуса на  студенопресованите зехтини. Може би заради това ястиято не е мазно, въпреки че почти всички съставки са изпържени.
  3. Кюфтетата трябва да се изпържат добре, за да не попият от соса.
  4. И накрая пикадата: изпържете чесън и лешници, а след това и няколко филийки хляб. Пасирайте всичко (дори и зехтина, в който сте пържили) с няколко стръка магданоз. Добавете към соса и кюфтетата И готово!

И накрая, насладете се  на средиземноморският вкус с чаша вино и добри приятели.

Станете приятел на Manel Cuisine във faceboka и научете още много интересни рецепти от каталунската кухня! А за мен това ще си остане едно истинско кулинарно приключение. Пожелавам си да имам още много много такива!

