Брускети a la Julie and Julia

Posted on септември 3, 2010

8



Доматки, хляб, аромат на зехтин и чесън, към която витае лека нотка босилек. Всичко кулинарно за което мечтая от няколко дни най – накрая намери своето място. Може би защото не ми се иска лятото да си отива, за това си мечтая все за доматки. И за село, за къща с веранда, много цветя и люлееш се стол, хладен вятър, дебело одеало, сутрешно кафе и лека закуска… ох размечтах се. А да, всичко поднесено от Кларк Кент!😀

Днес тъкмо приспах Вяра и ми се отвори нр виждан апетит. Трябваше да си спретна нещо на бързо, а напоследък у нас няма нищо за ядене освен домати и продукти за таратор. Ние сме се разделили на лагери. Аз вечерям домати, а Стефан таратор. Въпреки, че практикувам доматоядене цяло лято, никога няма да ми омръзнат. И ако трябва да съм честна напоследък единствено си мисля за фокача с моцарела и сушени доматки и стрък розмарин, но все не ми остава време. Сигурно за това тези брускетки толкова ме плениха, всичко си изядах и така ми се доспа. Мога да се отдам на безкраен мързел, но трябва да излизам на разходка. Дано да не заспя на някоя пейка.🙂 На всичкото отгоре, колкото и да не ми се иска филмът за Джули и Джулия ми стана любим. Мерил Стрийп е жестока… Така, че няма начин да не ги опитам тези дяволчета!

  • 1 домат около 300 гр. ситно нарязан
  • шепа пресен босилек
  • 4 филийки хляб около 100 гр., нарязани по диагонал (франзелите са най – подходящи)
  • краве масло или зехтин
  • 1 – 2 скилитки чесън, разполовени
  • сол, черен пипер

Доматките се подправят със солта, черният пипер и босилека. Оставят се настрана. В загрятата мазнина се изпържват филийките до златисто и от двете страни. Оставят се на кърпа да се изцедят от мазнината. Натриват се хубавичко с чесъна. Доматената смес се изцежда и се разпределя върху хляба. Не се чувствайте виновни, ако изядете повече отколкото стомахът ви може да побере! Заслужава си!🙂

Добър апетит!🙂

Изтоник Fake Ginger.