1

Posted on октомври 8, 2010

12



Имало едно време две мънички момиченца. Те били най – добри приятелки ( ако въобще е възможно това определение, защото вече вярвам, че всички приятели са добри, а хората се делят на приятели и др. ). Както и да е. Те живеели на 100 – тина метри една от друга в един затънтен край, с прашни улици. Малко след като започнали училище и се научили да четат и всъщност чели малко книжки. Така  започнали да задават странни въпроси. Най – интересният от тях бил „Какво е Бог?“. А след него следвали цял куп други интересни въпроси от рода: „Има ли човек душа и какво е тя?“, “ Има ли ангели?“, „Какво съм аз и какво става с мен след като умра?“, „Ще умра ли?“, Защо съм родена и какво правя тук?“. Нямало възрастен, който да отговори на тези въпроси. Оказало се, че и възрастните продължават да си ги задават и се чудят и гадаят, какъви са отговорите.

Спомням си, че прекарвахме дни, заровени в прашни, дебели книги. Смятахме числата на имената си, на рождените си дати. Изчислявахме асценденти. Четяхме хороскопи и си казвахме „да да наистина съм такава“. Спомням си, че тя веднъж се беше възмутила, че в болницата не са записали в колко часа точно е родена, което и пречеше с точност да изчисли асцендентът си. Спомням си, когато отидох да изровя някаква книга по астрономия от библиотеката и ръцете ми почерняха от праха, защото с години никой не се беше сещал за нея.

Сега вече, аз не се сещам за тези неща. Забравила съм и какво число съм и кой ми е асцендентът и т. н. и т. н. Заровила съм ръцете си до раменете в брашно и единствено това е цел и значение. Написах това, защото моят блог стана на една година и реших да проверя, какво казват числата. Защото, от както пиша тук толкова много неща се промениха, а не си спомням някой, някога да ми ги е предричал. Вече вярвам, че 1 е число от числовото поле, да го наречем а, което умножено с всяко друго число б е равно на б. Да ме извинят професорите по МА, че не си спомням вече точно дефинициите за 1 и 0. Според нумерологията 1 е:

  • Ново начало в живота, обновление, динамика, пътуване, флирт с любов, авантюризъм, любознателност, интелигентност, загадъчност, ексцентричност, борбеност.
  • Цялост или божественост.
  • Оригинално число, обозначаващо Единството, с което може да се извика Бог и което е имало голямо значение при формиране на християнската религия. Нека се помни, че това число не може да се променя, защото ако умножим 1 с 1, винаги дава 1. а така започват и приказките: “Имало едно време едно…”, което начало напомня за невъзможността да бъде променено това основно число.

През тази първа година, аз започнах блог, който кръстих КУЛИНАРНИ МИСЛИ с идеята, че в него няма да се пишат само рецептиа, а неща от кухнята. Една от задачите беше да не правя сложни и завъртяни неща, а предимно неща от БГ кухнята. Обаче се оказа, че тя  вече не ме задоволява искам все по – сложни и все по – разнообразни неща. Нови, необикновенни. Когато започнах този блог бях чела само един кулинарен такъв – на Йоана, няколко пъти бях гледала Иван Звездев и можех да правя само печено пиле със зелена салата. Даже бях казала на Соня, че ще приготвям рецепти, за които продуктите ще се купуват от местното Фантастико. Не предполагах, че ще изпращам Надето да ми купува разни неща от центъра, че ще чета по 100 рецепти за приготвянето на кестени  на ден и ще предложа на Дани да ме осинови. 🙂 Най – малко предполагах, че нон стоп ще мисля за храна, а когато не го правя ще я сънувам, а когато не го правя ще я ям. Мисля, че трябва да променя топика нс блога. Толкова много нови неща ми се случиха, запознах се с цял един нов свят от миризми и вкусове, преобърнах себе си на 180 градуса. И се запознах с много нови хора. Благодаря на всички за оказаната подкрепа, за коментарите, за това че четяхте блога ми! Мислях, че този блог ще продължи само до като родя. Сега осъзнавам, че не мога да се разделя с него, това е все едно да се разделя със себе си.  А сега:

КУЛИНАРНИ МИСЛИ = 15 = 6

15 –  е едно малко лунно число. Най-напред обаче има значение в математиката, защото е сбор от първите пет цифри: 1+2+3+4+5=15. тук е и магическият квадрат, който се построява около числото 5 и който винаги дава като сбор числото 15. в древен Рим е имало 15 избраници, които достигат до светите книги на Свети Сибила.

6 – Числото на любовта и силните емоции. Вярно приятелство, чувство за дълг и отговорност. Себераздаване на другите . Живот в името на хората. Обич към целия свят и всичко живо. Богата душевност, артистичност, музикалност, поетичност. Безгранична доброта и чар. Магнетично излъчване. Число на пълноценността или съвършенството. Числото 6 е едно цялостно число. За шест дни Бог създава света. На шестия ден разпъват Христос на кръста и краят настъпва на шестия час. Старо земеделско правило е, че 6 години земята трябва да се обработва, а на седмата да се остави да почива. Числото 6 фигурира често като два триъгълника, вместени един в друг, което образува шестолъчна звезда. В тази форма познаваме най-напред звездата на Давид. Числото 6 се явява и върху дрехата на Дева Мария и върху короната й. Освен това шестоъгълник намираме и в природата-върху изумителния пчелен кошер, както и във формата на снежните кристали.

Естествено, един празник не минава без десерт и една годишнина без подаръци. И за тези, който имаха търпението да стигнат до тук ето рецептата за трюфелите – подаръци.

Трюфели с аромат на роза:

  • 200 гр. черен шоколад около 50 % какао
  • 140 гр. течна сметана
  • 6 с. л. сладко от рози, с листенца
  • 100 гр. какао

На водна баня, внимателно се разтапя шоколада и сметаната. След като сместа е напълно втечнена се добавя сладкото от рози и добре се разбърква. Оставя се настрана да се втвърди, което отнема около 2 – 3 часа. С малка лъжичка се загребва част от сместа – оформят се топчета, които се овалват в какао. Съхранявайте в хладилника. Тези трюфели са меки и с много проятен и мек дъх на роза. Рецептата е достатъчна за приготвянето на 30 трюфела, без да броим изядените. Шоколадът е  може би най – важният елемент, за това се постарайте да изберете възможно най – хубавият.

 

Трюфели с аромат на роза

Трюфели с аромат на роза

 

Малиново кокосови трюфели:

  • 200 гр. бял шоколад
  • 4 с. л. Розе
  • 4 с. л. течна сметана
  • 4 с. л. сладко от малини
  • 100 гр. кокосови стърготини + 50 гр. за овалване

На водна баня разтопете шоколада, розето и сметаната. След това добавете сладкото. Махнете от водната баня, добавете кокосовите стърготини и оставете настрана да се стегне. Оформете малки топчета и ги оваляйте в кокосови стърготини. Съхранявайте в хладилника.

2 не е особенно щастливо число, затова ги опаковахме по един и раздавах наслуки, на кой колкото искам! Да ви е сладко на всички.

Източници: за нумерологията и за рецептата.

