Приказка за един не толкова лош ден – безглутенов хляб

Posted on октомври 16, 2010

5



Здравейте! Днес, както се разбира от заглавието, беше един не лош ден. Въпреки че вали и навсякъде е кално, въпреки колите спрели по третоара и тези които безпощадно ме изпръскаха няколко пъти с кал, понеже бързаха. Въпреки това, че трябваше да чакам автобус, в който мога да се кача с количка поне 30 мин. Въпреки, че ме валя и въпреки, че бях изморена. Обаче защо ли днес беше един добър ден?! Сега ще ви разкажа.

Днес станахме много рано. Вяра направо разцепи мрака от рев още в 7 без 15 и не се укроти докато не я взех в нащо легло да гушка баща си. От предният ден, не всъщност от няколко седмици, се бяхме уговорили с Ралица да ходим на шопинг. Един очертаващо се прекрасен ден, но не това го направи прекрасен. Приготвихме се и хоп на спирката да чакаме автобуса. Времето беше ужасно, но нас с Вяра нищо не може да ни спре, пък и това за времето си е отделна тема, за след новините. Естествено, както споменах, трябваше да изчакам няколко автобуса да отминат, защото беше невъзможно да се качи количка в тях. Чакахме… Качихме се… Пътувахме…И ето!

Един господин в автобуса ме попита „Искате ли да ви помогна с количката?“. Беше много усмихнат и вежлив. Аз му обясних, че няма смисъл да се цапа, но той отвърна: „Не не, аз ще я хвана отпред а вие отзад!“. След това с усмивка на уста си пожелахме приятен ден! Аз вече скачах от радост. После се върнах пеша, през циганският квартал и си чукнах среща с Ваня, а се срещнах и с Юлия и с Пепи (и Ники и Мити). Бях обещала да им занеса безглутенов хляб. Юлия много се изкефи и освен това двете с Ваня си изядоха и домашните орео бисквитки. Та така денят стана още по чудесен. И накрая го приключвам с вас и чаша вино и една нестандартна рецепта! Мисля си, понякога ми трябва толкова малко за да съм щастлива и цял ден никой да не може да изтрие усмивката от лицето ми!

Безглутенов хляб с брашно от елда и домашна лютеница

Безглутенов хляб с брашно от елда и домашна лютеница

Без да се обяснявам повече ето я рецептата:

  • 2 с. л. кристална захар
  • 1/2 ч. ч. топла вода
  • 7 гр. суха мая (1 пакетче)
  • 1 1/4 ч. ч. вода
  • 1/4 ч. ч. олио или зехтин
  • 2/4 ч. ч. брашно от елда
  • 2/ 4 ч. 4. царевичен грис
  • 2 ч. ч. оризово брашно
  • 1/4 ч. ч. кристална захар
  • 1 с. л. пектин, ябълков
  • 2/ 3 ч. ч. сухо мляко
  • 1 1.2 ч. л. сол
  • 2 яйца

1 ч. ч. = 180 мл. = ~ 90 гр оризово брашно

Смесете двете супени лъжици захар, 1/ 2 ч. ч. вода и маята и оставете за около 10 мин докато сместа шупне. В друг съд сипете водата и я загрейте (на микровълнова или на котлона) около 60 градуса, добавете олиото и оставете настрана да истине, ако е необходимо.  В дълбока купа за миксер, сместе всички останали продукти и ги разбъркайте с миксер, включен на най – ниската скорост. Добавете сместа с маята и разбийте. Добавете сместа с олиото и разбийте отново, накрая добавете яйцата и разбийте докато всичко стане еднородна смес. Оформете я на топка и я изсипете в дълбок, намазнен съд. Оставете на топло място за около 2 часа или докато удвои обема си. Купата да е покрита с месалче. Изсипете втасалото тесто в тортена форма (24 см) или тава (можете да оформите като хляб). Включете фурната на най – ниската температура и оставете хляба вътре за около 30 мин. След това превключете на 220 градуса и печете около 10 мин. Ако повърхността изгаря прекалено бързо, покрийте с фолио преди 10 мин. Печете около 40 мин. Можете да пробвате с клечка дали хлябът е изпечен добре. Сервирайте топъл.

Безглутенов хляб с брашно от елда

Безглутенов хляб с брашно от елда

В общи линии това е! Едвам удържах Стефан да не излапа всичко, за да мога да занеса поне едно парченце от него на Юлия.  Освен това напоследък срещам много хора нуждаещи се от безглутенова диета. Дано тази рецепта да им помогне да се хранят по – вкусно! 🙂

Прегръдки от мен и добър апетит!

