Пилешка яхния ала италиана

Posted on ноември 25, 2010

6



Четенето на български е далеч по приятно, не мислите ли?! Аз лично обожавам да чета на езика си и предпочитам пред ваякаква чуждоезична литература. Обаче що се отнася до кулинарията до сега не мога да кажа, че съм намерила книга, която да ме грабне и да ме накара да тропна с крак и да кажа „Край! От днес на пост и молитва, но ще я имам“. Е може би само тази. Както и да е останах безкрайно, приятно изненадана от новата кулинарна енциклопедия на Труд и 24 часа шедьоври на световната кухня. Виждате ли работата е такава, че аз от репа си копувам само Good food и Меню а и Капитал (абе и още няколко списания, но няма да ги изброявам сега ;)). Ако искам книга – има книжарници за тази цел и онлайн включително. Та купих си я аз енциклопедията с голям скептицизам, който остана неоправдан, защото намерих много интересни неща вътре, с приятно оформление и снимчици за окото. Спирам да я хваля повече, защото заприлича на агитация, а както казваше една учителка „Всеки има право на лош вкус“. Аз също! 🙂

И така рецептата е интерпретация от 2 – та част на енциклопедията – Италианска кухня част II.

Необходими продукти:

  • 700 гр. пилешки гърди или бонфиле
  • около 4 с. л. зехтин
  • 1 глава лук, ситно нарязан
  • 4 – 5 скилитки чесън, накълцан
  • 1 малко люто чушле, без семки накълцано
  • 2 с. л. доматено пюре
  • сол
  • черен пипер
  • пресен босилек
  • прясна мащерка и розмарин
  • около 250 мл. горещ пилешки бульон

Приготвяне:

Пилешка яхния ала италиана

Пилешка яхния ала италиана

  1. Пилешките гърди се измиват добре и нарязват на хапки. Посоляват се със сол и черен пипер.
  2. В тенджера се загрява зехтина и месото се изпържва докато побелее. След което се изважда и оставя настрана
  3. В същата мазнина се запържват лука, чесъна и лютото чушле.
  4. След като лука е станал прозрачен се добавя пилешкият бульон и доматеното пюре. Оставя се да заври.
  5. Добавя се пилето. Тенджерата се похлупва с капах и се оставя да къкри докато пилето се свари напълно около 15 мин.
  6. След като изключите котлона, добавете ситно нарязаните подправки.
  7. Оризът приготвих по тази рецепта цък , но без куркума.

Стефан ме кара да я готвя няколко пъти! Освен това тази манджичка може да взелзе към графата бързи вечери! Лека вчер и Buon appetito! 🙂

