Пилаф със зеленчуци

Posted on май 3, 2011

4



Вчера с Верито успяхме да излезем за кратка разходка в парка. Нямаше почти никакви ентусиасти и много се забавлявахме. Тичахме нагоре надолу, бутахаме количката, а накрая духахме глухарчета и брахме маргаритки. Приказка. Днес цял ден затворени! 😦

Докато брахме маргаритки изведнъж почуствах, че ми харесва да съм жена. Малка, крехка, ей така съвсем обикновенна. Писна ми борбата да променя света, да наложа мнението си, да съм първа и по – добра. Харесва ми спокойствието на дома, уюта на кухнята, усмивките на детето. Да, харесва ми мъжът ми да ме закриля, да е до мен като чадърче и да знам, че когото и да вали няма да се намокря. Толкова ли е лошо? Години се борех със себе си, да покажа че съм по – добра от мъжете, че мога да съм кариериска, че нищо не седи между мен и работата. Сега, в обзелата ме меланхолия на времето, всичко това ми се струва глупаво и излишно.  Искам да съм съвсем обикновенна жена, за която семейството е на първо място, която да плаче и да се смее искренно, крехко малко цвете. Може би от както разбрах това, живея в хармония със себе си и околните и малко са нещата които могат да ме изкарат извън релси.

Следващата ми рецепта продължава цикъла с 90 дневната диета. Всъщност къде започва пилафа и къде свършва вареният ориз не мога да кажа. С някои модификации тази рецепта много се харес на мало и голямо у нас. Вяра не е на диета, но баща и най – безкрупулно и безмилостно ще бъде подложен на нея. Сетих се и още нещо, съвсем случайно ми попадна наша снимка от 2004 – Стефан е като една скумрийка, толкова е слабичък, а аз не знам как ме е хванал обектива. 😉 Ако успеем поне с 10 кг да се доближим до килограмите си тогава, това ще е огромен успех.

Пилаф със зеленчуци адаптирано от Veggie Feasts

  • 1 и 1/2 ч. ч. ориз (в рецептата се използва басмати, а аз използвах обикновен ориз)
  • 4 с. л. зехтин
  • 1/2 връзка магданоз
  • черен пипер
  • сумак
  • 2 тиквички нарязани на парченца
  • 3 -4 скилитки чесън, ситно нарязан
  • 2 – 3 стръка зелен лук, ситно нарязан
  • 1 домат, нарязан на едро
  • 3 зелени чушки, нарязани на едри парчета
  • 3 червени чушки или чушки от консерва, нарязани на едро
  • суха мащерка и босилек
  • червени боровинки
  • запечени на сух тиган бадеми – за целта на диетата се скипват
  • сол

Приготвяне

  1. В дълбика тенджера се сипва вода, която трябва да заври, след което се подсолява. В нея се слага предварително изчистеният ориз. Вари се около 10 мин или докато оризът се овари. Отцежда се от водата и се примива. Поставя се в купа и се увкосява с пресен магданоз, сол, сумак, черен пипер и 1 – 2 с. л. зехтин. Към оризът се прибавят и запечените ядки и сушените плодове.
  2. Зеленчуците, нарязани на едри парчета и лука се мариноват в зехтин и сухите подправки за около 20 мин.
  3. Загрява се 1 – 2 с. л.  зехтин в тиган с похлупак, и в него се запържва чесъна за около 1 мин. Добавят се маринованите зеленчуци, сипва се 1/2 ч. ч. вода и тигана се похлупва. Когато зеленчуците са готови, похлупака се маха и течноста се оставя да изври. Посолете, добавете черен пипер.
  4. Сервира се ориз, посипан със зеленчуци.

Рецептата трябва да е достатъчна 2 души да се нахранят за обяд и за вечеря, като вечерята е 1/2 от обяда! 🙂

Това е за сега от мен. Утре е въглехидратен ден и нямам никаква идея какво да приготвя. Не ми се яде пак паста. Единственото, което се върти из главата ми е шоколад! 🙂

