Вегетарианско калцоне

Posted on май 13, 2011

4



  Слабея, слабея. Ама няма да ви казвам с колко щото ме е страх да не се прецакат нещата. Поставила съм си граница и като я стигна ще пиша.  Най – накрая и аз намерих своята диета и не мога да повярвам, че я спазвам сравнително стриктно. Харесва ми това, че може да се готви разнообразно, макар и разделно. Една приятелка каза, че организма ти свиквал с това хранене и мисля, че е вярно.  Може би единственото кофти нещо е, че трябва да се мисли напред, какво ще се хапва. Когато човек си състави меню нещата са по лесни. Аз вече съм изпробвала някои неща и имам идея за други и ще ги постна постепенно, за да може и вие да се улесните в това начинание.

Тази рецепта за калцоне е подходяща за въглехидратния ден. Също много ми хареса, че от абсолютно постна пица, може да стане и такава с месце и по този начин да се задоволят всички изисквания в семейството. Правих я вече 2 пъти и съм много доволна и много ми е вкусно.

Постно калцоне, рецептата е адаптирана от тук

  • 7 гр. суха мая
  • 1 ч. л. захар
  • 1 и 1/2 ч. л. сол
  • 375 мл. топла вода
  • около 600 гр брашно

За плънката:

  • 1 тиквичка, нарязана на кубчета
  • 1 патладжан, нарязан на кубчета и отцеден за 30 мин.
  • 1 глава лук, ситно нарязан
  • 3 – 4 скилидки чесън, ситно нарязани
  • зехтин
  • 3 печени червени и зелени чушки
  • 250 мл. бира
  • 2 – 3 с. л. доматено пюре
  • кисели краставички
  • магданоз
  • черен пипер
  • чили пипер на люспи

За топинга

  • Зехтин
  • 2 – 3 скилидки чесън, смачкан
  • сух босилек и мащерка

Приготвяне:

  1. Маята се разтваря във водата, заедно със солта и захарта. Оставя се да шупне за около 10 мин.
  2. В брашното се прави кладенче, изсипва се течноста и се замесва меко тесто. Оставя се да втаса в намаслена купа, покрито с фолио, до като удвои обема си около 1 час.
  3. Мазнината се загрява в дълбок тиган и в нея се запържват лука и чесъна. Изсипват се зеленчуците . Обърква се добре. Добавя се бирата и се оставя да заври под похлупак.
  4. Когато зеленчуците омекнат се добавя доматеното пюре и се оставя соса да се сгъсти. Накрая се посолява и се добавят подправките.
  5. Тестото се премесва върху набрашнена повърхност и се разделя на 4 части.
  6. Всяка част се разточва на 24 см кръг. По средата се добавя плънката и се редят кисели краставички.
  7. Краищата на пицата се захлупват и се оформя шевът с помощта на вилица.
  8. Отгоре се правят два прореза с остър нож и се намазва с топинга.
  9. Калцонето се пече в предварително загрята на 220 градуса фурна за около 20 мин.

Добър апетит и приятно слабеене! 🙂

