Хляб със синьо сирене и пресни подправки


Данес ми е един от онези отвратителни дни, в които просто нищо не ми се прави, а имам ужасно много работа. На всичкото отгоре, довечера ще имаме гости, а у нас е паднала бомба. Ще правим сандвич – парти. Та докато бях навън си мислех, че е много добра идея аз да замеся питките за сандвичите, но след като и от 2-рата чаша кафе състоянието ми не се подобри и енергията някак си не се вля в мен, сега това с месенето ми се струва брутално лоша идея.

Както и да е, явно когато човек е на предела на физическото изтощение, най – доброто което може да направи е да си легне и да поспи, до като бебето му не се е събудило. В такива моменти някак си съжалявам, че някоя от бабите не е наблизо.

А междувременно , Стефан вчера се върна от Манчестър и така Вяра се сдоби с чифт биберони на Man Una, а аз със шалче с емблемка. Въпреки, че единствената причина поради, която ги харесвам е Митко Бербатов, трябва да се съглася, че биберончетата са супер яки!!!!

Да се върнем на рецептата. Хляба си е брутално як и супер вкусен. За първи път пека хляб във форма за кекс и бях скептична, дали ще успя да го изпека и отлепя. Самата идея за подобен вид хляб много ме храбна. И ако питате за диетата, още я спазвам, ама съм зациклила на едни кила и си седя на тях вече 2-ра седмица. Така реших, че няма да ме убие малко въглехидрати с белтъци и плесен.

Хляб със синьо сирене и пресни подправки. Рецептата е адаптирана от тук

  • 500 гр. брашно
  • 7 гр. суха мая
  • 300 мл. хладко прясно мляко
  • 2 с. л. олио от гроздови семки или зехтин
  • 1 с. л. захар
  • 1 ч. л. сол
  • 150 гр. натрошено синьо сирене
  • пресни подправки – магданоз, салвия, босилек
  • 1 жълтък
  • сусам

Приготвяне

  1. Брашното се пресява в купа и се прави кладенче, в което се изсипват млякото, захарта, солта, мазнината и маята.
  2. Замесва се меко и еластично, което се оставя в на мазнена купа да втаса за около 1 час или докато удвои обема си. Купата се покрива с кърпа.
  3. След като втаса тестото се разточва на правоъгълна кора. Трябва дължината и да е долу горе колкото обиколката на кексовата форма.
  4. Върху кората се поставя натрошеното сирене и подправките. Завива се на руло и се поставя във формата, която предварително е набрашнена, така че да не залепва печивото.
  5. Оставя се да втаса 2-ри път за около 1 час. След това се намазва с жълтъка и се поръсва със сусам.
  6. Пече се в предварително загрята на 180 градуса фурна, около 20 мин.

И накрая ви предлагам ето тези, да ги наречем кростини с червен лук и вчерашният Independant. Хлябът се нарязва на филийки, отгоре се поствят кръгчета червен лук и се запичат на скарата. Добавете пресен магданоз.

:)))) Добър апетит и до скоро писане! :)))

4 thoughts on “Хляб със синьо сирене и пресни подправки

Add yours

  1. Маги, много се радвам че намери време да публикуваш рецептата 🙂
    Фен съм на сиренцето, така че ще се прави!
    Биберонката е сладурска, но е крайно време да спреш да я даваш!!!!!!
    Прегръдки на Вяра и едно страхотно парти!

    1. Дани, много си права за биберона, обаче не знам как ще се справим. Тя след като заспи си го маха и повече не го търси, и то само като сме си в нас. Навън заспива без биберон. Абе ще видим, ще го махам!
      Поздрави и на теб и на писана! 🙂

Вашият коментар

Блог в WordPress.com.

Нагоре ↑