Печени пилешки бутчета с мед

Posted on юни 14, 2011

0



Няма да скрия, че тази статия ми даде широко поле за размисъл върху моята диета и въобще храненето ни у дома, а и не само. Мисълта ми е, че всичко е въпрос на възпитание. Ако аз не съм възпитана да ям ябълки, когато огладнея, как тогава да възпитам този маниер в дъщеря си?! Културата относно храненето – здравословно и вкусно си е цяла наука и като такава не заслужавали тя да се изучава в училище? И каква полза имам аз, че след 11 клас (‘щото тогава се учеше до 11 клас) знам кога е роден Хитлер, знам да деференцирам, знам какво е синдром на Даун и да кръстосвам морски свинчета, обаче не знам защо и как да се храня правилно! И това толкова ли е маловажно за нас?!

И сега покрай тази диета, която много или малко си е здравословен начин на хранене и повече се доближава до моята концепция и възгледи, трябва да прекарвам часове в четене на материали за храненето. Нямаше ли да е по – лесно ако тези неща ни учеха в училище?! Може би тогава и ние щяхме да предадем нещо на нашите родители, с които имаме времеви различия, много ясно! Обаче най – важното е, че за следобедна закуска на децата няма да предлагаме пържени филийки или питки или сандвич или кроасан, а ябълка, банан или др плод.

Не ме разбирайте погрешно историята, биологията, математиката и т. н.  са много важни за нашата култура, да се чувстваме добре, да имаме теми за разговор. Но нима пълноценното храненето не ни кара да се чувстваме по – добре и физически и умствено, нима не ни кара да се чувстваме добре, да имаме самочувствие?!

Сещам се за онзи виц или история, който татко веднъж ми беше казал: Две въз пълни лелки си говорили до една баничарница: „Ела да хапнем по една баничка“. Другата: Виж колко съм дебела, не мога да ям банички. Първата отговоря: Не се излагай! Не стига, че сме дебели, а ще си умрем и гладни!“ И последно. Не искам на надгробната ми плоча да пише: Магдалена Димитрова – умря си дебела и гладна! За това гледам да се храня вкусно, но в рамките на съответният режим.

Рецептата за днес е за месо, провокирана от едни пилешки бутчета на Ути Бъчваров, които ядох на скоро. Разбира се доста далеч от тях и все пак вкусни. Тази рецепта много прилича, на рецептата ни за печени крилца, която едва ли ще публикувам скоро. Търсенето ми в интернет ме спря на сайта Вкусно и красиво.

Печени пилешки бутчета с мед:

  • 4 бутчета (по 2 на човек, но в сместа могат да се мариноват поне 8 парти бутчета)
  • 2 с. л. мед
  • 2 скилидки чесън
  • сок от 1/2 лимон
  • 90 мл. тъмен соев сос
  • чили/ за крилцата слагаме сух джинджифил, който придава леко пикантен вкус и един особено приятен  аромат
  • 3 с. л. зехтин, студено пресован
  • сол

Приготвяне:

  1. Пилешките бутчета се измиват много добре.
  2. В купа се смесват всички останали продукти, като чесъна се смачква със солта.
  3. Бутчетата се киснат в сместа около 3 часа.
  4. Пекат се в тава с малко водичка, покрита с алуминиево фолио. След около 20 мин. фолиото се маха и бутчетата се пекат като често се обръщат и мажат с остатъка от маринатата.

Приятно и вкусно отслабване! :))))