Ментово – босилекова лимонада

Posted on юни 24, 2011

1



Днес било Еньов ден. Лятното слънце изгаря София. Жалко, сега повече от всякога ми липсва морето. Ах морето!!! Връщам се у дома толкова скапана и изморена от изтощителното бутане на количка по „новите“ ни третоари. Имам сили единствено да приспя Вяра. Сега е моят момент.

В градинката ми цветенцата са цъфнали и се нуждаят от лек прохладен душ. Заемам се с тази работа, а след това сядам на едно столче, леко отпусната без да мисля за нищо. Тези 5 мин. насаме с мене си ме държат жива. Сипвам си чаша лимонада, прохладна лека течност с дъх на мента и босилек.

Помислих си колко много ще ми е мъчно за тях – другите ми рожби. Отгледала съм ги от малки семенца, а вече са големи. Листата на босилека са като огромни чадъри, а ментовата горичка в кофа е просто невероятна. На стената ми има едно цвете без име. Не всъщност има име – кръстих го Мими. Баба Мария ми го беше дала миналата година, а аз го приех от срам и обмислях как да го изхвърля. Обаче не го направих. Тя оцеля и сега има най – прекрасно тъмно зелените листа на света. С нетърпение очаквам кога ще цъфне.

Обаче това литературно съчинение има за цел да ви покаже една рецепта за лимонада, която 99,99 % ще стане ваша любима!

Ментово – босилекова лимонада адаптирано от www.tasteandtellblog.com

  • 180 мл. прясно изцеден сок от лимони
  • 360 мл. студена вода
  • 360 мл. сироп от мента и босилек (рецептата по долу)

Приготвяне:

  1. Смесете всички съставки в кана и изстудете добре

Сироп от мента и босилек

  • 300 гр. захар
  • 360 гр. вода
  • 50 гр. мента и листа босилек (около 1/2 пакетче пресни подправки)

Приготвяне:

  1. Нарежете подправките на ситно.
  2. В тенджера смесете всички продукти и я поставете на котлона докато захарта се разтвори. Разбърквайте от време на време.
  3. Оставете тенджерата на страна докато течността изстине. След това прецедете.

Приятна разхлада! И честит Еньов ден! :)))