Лимоново сорбе с дъх на мента и награди

Posted on юни 28, 2011

5



Вече за 2-ри път пеиготвям сорбе. Учудващо лесен и прохладен десерт. Специално лимоновото сорбе се състои само от няколко елементарни съставки, а е такава наслада за душата. Чудя се, защо не съм го опитала по – рано?!

Аз утре заминавам. И ми е мъчно, за градинката, за подправките, за мъжът ми, за вас. Ах как ще ми е мъчно за вас.

Ала вие не тъжете. Когато ви е топло и жежко, сетете се за мен. Аз ви предлагам лъжица утринна роса, скрита в следващата рецепта:

.

.

Лимоново сорбе с дъх на мента

  • 220 мл. вода
  • 170 гр. захар
  • 200 мл. прясно изцеден сок от лимони
  • 30 гр. прясна и ситно нарязана мента

Приготвяне

  1. Направете ментов сироп, като смесите водата захарта и ментата. Загрейте сместа докато захартт се разтвори и оставете да се охлади.
  2. Добавете сока от лимон и прецедете сместа в контейнер за замразяване. Оставете в камерата докато стегне.
  3. Раздробете сместа с вилица и след това я пасирайте. Трябва да се получи хубава кремообразна консистенция.
  4. Върнете сместа в камерата, докато стегне добре.
  5. След това може да сервирате! 🙂

Това е! Не забравяйте, когато жегата стане непоносима, сорбето е само на 1 ръка разстояние.

И сега най – приятната част от цялото занимание са наградите! Получих една награда от прекрасната Сабина, ако не сте посещавали блога и един клик тук ще оправи нещата! 😉 И понеже не знам докъде се простира моят съркъл ъф френдс ще я дам на всички, но ще спшомена малцина. Преди всичко искам да благодаря на Сабина, за оказаната чест и да се извиня на всички, че не ми остава време да коментирам и понякога да чета! 😦 Та наградата отива при:

  • Дани – пръв виртуален приятел
  • Надето – безумно хлебно вдъхновение. Разгледайте блога и ще разберете.
  • Ема – едно съкровище в нета
  • Сабина – 😉 БГ мама френдка
  • Траяна – вълшебница в кухнята
  • Бенитка – скрит кулинарен талант и също френдка от БГ Мама

А ето я и наградата:

.

Естествено аз ако мога ще докладвам както от Койнаре –  столица на Лютиката, така и за всяка кулинарна изненада от Нови пазар, който пък от своя страна е само на 70 км от морето и на 25 км от най – дългото кафе в света (Шумен).

Целувки!

Маги

