Пълнозърнести кексчета с плодове

Posted on септември 11, 2011

0




Миналият месец приключи градският фестивал  „София Диша„. Много ме впечатли имено думата „градски“. Защото, да се почувстваш наистина като гражданин, като една космополитна личност, заобиколена от изкуство танци, песни, живот тук не е лесно. Имам чувството, че понякога, мръсотията, мизерията, бързината, така са ни хванали в клопката си, смачкват ни, превръщат ни в малки хора и накрая ни изхвърлят. Затова ме впечатли, градският фестивал, защото наистина бяхме граждани.

Това обаче, което най – много ме вдъхнови, бяха всички онези хора, които работят изкуството с ръцете си. Всички ръчно направени, бижута, герданчета, кукли, сладки, хляб…Тези хора са реални, има ги, не са само във facebook. Мисля си, няма ли да е добре да има фестивал само за такива неща.

Представете си само Шишман, отново изчистен и без коли, музика се стели по старите сгради. Тук сергийка за домашни сандвичи, там сергийка за парцалени кукли. По надолу, на една фенска симпатично женска куличка, една мацка раздава кексчета (може и аз да съм хахаха :)), а по нататък кафеджийница, после малко куилт ателие, до него малко ателиенце за ръчно направени бижута, които са толкова симпатични и така красиво блестят на слънцето.

Поколенията се менят, нравите, привичките. Занаятите също се менят. Това от което София има нужда е повече нечини да накара хората да се гордеят, че живеят тук и наистина да се почувстват част от нея. Може би един фестивал на изкуството и новите занаяти би допълнило картинката.

Със сигурност може да се изпише много за моите идеи и за фестивала, но продължаваме напред към следващият, който ни очаква. На 17 септември пред църквата Св. София ще има фестивал на уличното изкуство, който започва в 4 следобед.

А сега вече най – накрая дойде ред за моите кексчета, които са вдъхновени от тази прекрасна табелка, направена в от леля Р в нейната шивачница и достигнала до мен благодарение на „София Диша“.

Пълнозърнести мъфини с пресни плодове:

  • 2 ч. ч. пълнозърнесто пшеничено брашно
  • 1 ч. ч. захар
  • 1 баклплувер
  • 250 гр. кисело мляко
  • 2 яйца
  • 80 мл. олио
  • 1 капсула био лимоново масло Lecker’s или лимонова есенция
  • 2 – 3 ситно нарязани сини сливи
  • 1/2 -1 праскова нарязана на малки парченца

Приготвяне.

  1. В купа смесете, всички сухи съставки, брашното се пресява.
  2. В друга купа сложете яйцата, разбийте леко. След това добавете останалите течни продукти и размесете до получаване на хомогенна смес.
  3. Добавете сухите към мокрите съставки и с дървена лъжица, бъркайте докато сухата част се инкорпорира в мократа.
  4. Разпределете сместа във форма за мъфини. *Аз сложих по 65 гр от сместа във формичките, но това е прекалено много. Най – добре да се сложат около 55 гр.
  5. Сложете парченца от плодовете като леко ги понатиснете.
  6. Изпечете за около 20 мин. в предварително загряна на 180 градуса фурна.
  7. Оставете ги настрана за да изстинат, преди да ги декорирате или изядете! :))

Аз много се впечатлих от тези мъфини, понеже са сладки и имат вкус на варено жито и лимони. Парченцата плодове в тях, изглеждат като малки цветни стъкълца. Всички в парка, останаха впечатлени от тях – майки и дечица. И да си призная мъничко се възгордях. За разлика от тях, декорациите и снимките ми не станаха много сполучливи. Истината е, че не трябва да ти трепери много ръката, когато декорираш с белтък. А аз така се бях притеснила по едни въпроси, че зарязах всичко и тръгнах да ги декорирам и ръката ми трепереше зверски. Важно е, човек да се забавлява и да изпусне парата поне за малко!

Забавлявайте се и добър апетит!

 

