Сандвичи от ръжен хляб с коприва и синьо сирене

Posted on октомври 16, 2011

4




Тези дни времето ни изненада ужасно много, а аз се изненадах от себе си.  Мислех си, че съм самотник. Обичам да си седя у дома, да си чета книги да играя видеоигри да гледам филми, накратко да съм самотник или просто човек с шепа познато, които трудно може да нарече приятели. Уви, грешила съм. И сега разбирам колко много съм грешила.

Имала съм моменти, в които съм се отчайвала от хората и съм се затваряла в черупката си. Обаче сякаш тези дни за сега са минало. Тези дни, в този студ, усетих колко много ми липсва парко – социалният ми живот. Всички онези дребни разговори, тоя с пъпки, оня със сополи, Вяра не иска да спи, пък някой друг да яде. Съвсем спонтанно създадохме кулинарен клуб и не се учудвайте, че всички ме питат мен какво ще готвя. Може би това е породено от факта, че всички сме на един хал, с едни проблеми, с общи тревоги. Другата, най – често обсъждана тема мъжете, по която няма да се изказва. Много често се сещам за онзи виц или поговорка, или каквото там е, че една жена биела детето си, защото не можела да набие мъжът си.

Жената е ужасно сложно създание, много по различно в мислите и чувствата си от мъжа и затова не могат да се разбират,  доста често. Особено много надвиват битувизмите, качват ни се на главата, запушват ума ни. Поради една и друга причина не можем да излезем от тях и да се разберем с пустите мъже. Те си имат своите грижи там на работа, ние сме затънали до лакти в памперси. Не можеш да надигнеш глава, еднообразното ежедневие те убива и в крайна сметка си го изкарваш на мъжа. Той пък от своя страна нервничи, че не си вече същата.

Вярвам, че това е част от живота, която е трудна, но всички я минаваме. И единственият начин да оцелеем е да се въоръжим с търпение и да се подкрепяме… Може и приятелски, може и с добра храна!

Селски ръжен хляб от Австрия, рецептата е адаптирана от nudel33 от форума BG мама

  • 750 г ръжено брашно
  • 250 г пшенично брашно
  • 2 с. л. сусам по желание
  • 1 с. л. сол
  • 1 кубче мая
  • 3 с. л. кисело мляко
  • около 1/2 л. топла вода

Приготвяне:

  • Маята се разтваря в част от топлата вода и киселото мляко (топло).
  • Брашната се пресяват, смесват се, добавя се сол и в средата се прави кладенче.
  • В кладенчето се добавя маята, омесва се с малко брашно да стане с гъстотата на боза и се оставя да втаса около 10 мин.
  • Омесва се тесто, като него се прибавя и сусам. Аз използвах микс от семена.
  • Тестото се оставя да втаса в намазнена купа и на топло, покрито с  фолио за около 2 часа.
  • След това се оформя на хляб и се поставя в предварително намазнена и поръсена със сусам  форма за печене на хляб. Не се изкушавайте да не я ползвате!
  • Пожелание направете прорези по повърхността на хляба. Оставете го да втаса около 30 мин или докато се отворят прорезите.
  • Изпечете в предварително загрята на 200 градуса фурна за около 30 мин.
  • Покрива се с кърпа и се оставя добре да изстине.

Сандвичи с коприва и синьо сирене, рецеотата е адаптирана от списание BBC Good Food Bulgaria, брой 47, от 29 септември

  • 1 с. л. зехтин
  • 200 гр коприва, предимно крехките малки листа
  • 3 с. л. заквасена сметана
  • 1 ч. л. горчица
  • 140 гр. синьо сирене
  • 4 филии от горният ръжен хляб, може и повече

Приготвяне:

  • Запържете копривата в зехтина за 1 мин. След това я оставете да изстине за я мин и я нарежете ситно.
  • Смесете копривата със сметаната, горчицата и синьото сирене.
  • Запечете хляба от двете страни, в грила. След това отгоре намажете филиите и запечете.
  • Аз добавих и черен пипер. Но вие ще си прецените!

Споделената с друг храна е най – вкусна. И ако се чудите с какво да почерпите приятелките си, започнете от тук!

Бон апети и до скоро! 🙂

