Добро утро с капучино къпкейкс!

Posted on ноември 9, 2011

4


1P1370628


Според мен закуската трябва да е лека и в същото време питателна. Да не те кара да заспиваш, но докато я похапваш в дъждовният ден да ти напомня, че сега можеше да се гушкаш под чаршафите с любимия човек. С други думи да те откъсне от офиса с аромата на прясно изпечено кафе, с вкуса на какао и сметана. Да те кара да плануваш: в събота ще вали дъжд, ще закусваме в леглото, ще изпием кафето си и ще слушаме дъжда. Няма да е нужно да се говори. Звука от почукващите капчици нашепва „Обичам те!“.

Във социалната мрежа ви попитах, коя е най добрата компания за сутрешното кафе. Ето и част от вашите отговори:

  • Yordanka Dobreva Това ще го каже кафето🙂
    А аз знам че имам нужда от кафето сутрин :))))
  • Galina Zhekova кокетен, току-що изпечен шоколадов мъфин, миришещ на топла фурна и кафяна захар :~)
  • Стела Камбурска Твърдят, че сметаната е най-добрия приятел на кафето, но аз сутрин най-добре пия кафе в компанията на съпруга ми. Това е най-добрата компания.
  • Elena Mileva- Krasteva бисквитката, нали🙂 шегувам се … може би, ако има двама души с две чаши ще е по- добре …така че най- добрата компания на сутрешното ми кафе е сутрешното кафе на мъжа ми
  • Явор Марков Не. Не пия кафе.😉
  • Emilia Mushkova Owesena sladka?🙂
  • Иванка Макова Според мен за сутрешно кафе не е необходимо компания, няма нищо по хубаво да си изпиеш кафето на спокойствие и тишина. А вече второто кафе е друга работа.
  • Веси Казакова Ама ,разбира се,че аз съм най-добрата компания на кафето сутрин,на моето :))) Иначе кой ще го изпие? :))

Ето я и моята версия на отговора.

Капучино къпкейкс, адаптирано от www.poiresauchocolat.net

  • 125 гр масло със стайна температура
  • 125 гр захар
  • 2 яйца
  • 80 мл кисело мляко
  • 1 капсула ванилия
  • 150гр брашно
  • 2 ч. л. бакпулвер
  • 1/2 ч. л. сол
  • 1 с. л. какао
  • 50 мл силно кафе
  • 100мл сладкарска сметана
  • малко какао на прах за поръсване

Приготвяне:

  1. Загрейте фурната на 180 градуса. Подгответе тава за мъфини с 12 гмезда, като ги намажете с мазнина и поставите хартийки за печене.
  2. Разбийте маслото и захарта до като се получи лека и въздушна смес.
  3. Добавете едно по едно яйцата и разбийте до пълното им инкорпориране в сместа.
  4. Добавете млякото и ванилията, разбъркайте отново.
  5. Добавете предварително смесените брашно, бакпулвер, сол, какао и 25 мл от кафето и отново леко  разбъркайте.
  6. Разделете сместа в тавичката, като запълвате само 2/3 от формичките и печете около 20 мин или докато клечка за зъби излезе суха.
  7. Поръсете с остатъка от кафето веднага щом ги извадите от фурната.
  8. Когато изстинат ги намажете обилно с разбита сметана и поръсете с какао.

*За да разбиете сметаната тя трябва да е охладена. Разбивайте на висока скорост. По принцип е сладка, но ако това не е достатъчно за вас можете да добавите и няколко лъжици пудра захар.

Това е! Успешен ден и весела утрин!!!