Обядвахте ли? Тиквена крем супа.

Posted on ноември 10, 2011

3




Има в гърнето,
ах нещо което
е сладко и гладко…

Много исках да направя супа от тиква. За жалост обаче, не знаех каква точно, поради което четох сума ти рецепти. Това което ме водеше беше рецептата да е проста, с достъпни продукт от всички, с вкус не чак толкова традиционен, например индийско орехче на супа някак не ми се струва добре, може би защото не съм намерила подходящата рецепта или защото имам предразсъдъци. Както и да е. Другото нещо, което ме водеше е, че рецептата трябва да е подходяща за деца, т. е. да не е пикантна да няма запръжки, всичко да е organic.

Във facebook получих редица предложения. Предложението на Ваня и предложението на Веси. Алиса пък каза „Аз слагам моркови и стафиди, и карамфил и канела… става доста добре.“ Някои други рецепти, които ме впечатлиха цък, цък и цък. Абе направо ето още сума идеи тук.

А сега и моето предложение!

Тиквена крем супа:

  • 1400 гр тиква цигулка, обелена, изчистена, нарязана на малки кубчета
  • 1 глава лук, ситно нарязан
  • 1, 2 с. л. зехтин или др мазнина
  • 8 скилитки чесън ситно нарязан
  • 1 л пилешки бульон
  • 200 мл прясно мляко
  • магданоз
  • сол и бял/черен пипер
  • чили флейкс

Приготвяне:

  1. В тенджера загрейте мазнината и в нея задушете лука до омекване. Добавете чесъна за около 1 мин, колкото да си пусне аромата.
  2. Добавете тиквата и бульона. Варете докато тиквата омекне много добре. Посолете.
  3. Добавете млякото и оставете сместа да кипнете.
  4. Махнете от котлона и добавете магданоза, черен пипер по желание. Пасирайте до гладка смес.
  5. Супата става гъста, но винаги можете да прибавите допълнително вода или бульон.
  6. Сервирайте с чили флейкс, на мен така ми харесва и пикантни крутони.

За крутоните:

  1. Хляб
  2. Мазнина/зехтин
  3. Червен пипер, черен пипер, сол

Посолете филийка хляб с подправките. Отгоре поръсете с мазнина и я размажете с помощта на нож. Нарежете на малки парченца и препечете на скаричка.

Когато става въпрос за деца, естествено всичко люто се скипва.

Готови ли сте за обяд? Добър апетит!!!

Posted in: Супички