Портокалови макарони с шоколадов ганаш

Posted on януари 31, 2012

10




След като грипа ни тръшна с всичка сили и всички на леглото, реших, че е възможно да ви покажа някои от по скорошните ми снимки. Отминалата седмица също беше болнава, но въпреки всичко изпъстрена с много емоции и положителни и отрицателни. Например Вяра ми скри ключовете в камиона си и понеже осъзнах случилото се много късно, бях принудена да принудя баба Мария да седи у дома докато ние се върнем от доктор. Когато намерих ключовете, толкова ми стана весело и дори въобще не се ядосах, а даже, напротив супер много се хилих, като краставица! :)))

Макароните станаха много грозни, както сами виждате, обаче пак се харесаха. Стефан, който забележете се оплакал на свои приятели, че съм била готвила само за себе си и за блога, а не и за него, с други думи все едно и също каквото той си обича, си изблиза пръстите и беше много доволен. Дори заяви, че ще купи много бадемово брано и есенции за да мога да ми правя всякакви макаронки. А и между другото беше възмутен как тези „ореховки“, се казвали макарони, щото нали се сещате, че макарони са паста и обикновено вървят с шунка. Вяра пък е тарикат, тя ги разделя и облизва само шоколадовият крем и дава черупките на баща си. Абе семейна, болна  идилия.

Отчитам грешката си като една и тя е че белтъците бяха 80 грама и аз не сложих още 20 за да ги направя 100 както е по рецептата, в резултат на което консистенцията стана по – гъста. Е следващият път ще съм по – прецизна в измерванията! :)))

Портокалови макарони с шоколадов ганаш, рецептата е адаптирана от  almostbourdain.blogspot.com

  • 125 г бадемово брашно
  • 150 г пудра захар
  • 100 г захар, кристална
  • 3 белтъка (100 г)
  • 2 ч. л. настъргана портокалова кора
  • 1 ч. л. оцветител
  • опционално няколко капки портокалова есенция

За шоколадовият ганаш:

  • 100 гр натурален шоколад
  • 1оо гр сладкарска сметана

Приготвяне:

  1. В купа пресейте добре брашното и пудрата захар. Добавете портокаловата кора и леко разбъркайте.
  2. В суха купа разбийте белтъците на пяна. Добавяйте кристалната захар по 25 гр и разбивайте докато получите гладка смес с твърди върхове.
  3. Добавете боята.
  4. На два пъти добавете бадемовата смес, като леко разбърквате.
  5. Шприцовайте макароните върху дебела тава постлана с хартия за печене. Ако искате черупките да са еднакви можете предварително да начертаете кръгове върху хартията.
  6. Оставете ги за 30 мин да хваната коричка. През това време загрейте фурната на 150 градуса.
  7. Печете макароните 15 мин.
  8. За да направите ганаша загрейте сметаната почти до кипене. Махнете я от котлона и добавете предварително начупеният на парченца шоколад. Бъркайте докато се получи еднородна смес, след което я оставете за няколко часа на хладно място за да се стегне. Можете да направите ганаша предходната вечер.
  9. Шприцовайте част от ганаша върху една черупка и слепете с друга.

Аз няма да ви спестя четенето за това как се правят макарони, каква е технологията и т.н., просто защото ме мързи! Ето казах го, признах си! Определено комбинацията шоколад и портокал е много приятна, обаче не е моята комбинация. Аз обожавам шоколад и мента, сещате ли се After Eight? Така че следващите ще са такива, надявам се! :))) А може да са ванилови с лимонов крем или пък мока….

Хайде отивам да си кашлям на спокойствие, но поне ще съм спокойна, че ще похапнете добре! 🙂

