Шоколадови къпкейкс с маскарпоне

Posted on февруари 26, 2012

8


1P1400987


Беше луда седмица! Първо много, много , ама много работа. После,  едно тичане с Вяра, пеене на песни и малко псуване на ум на  леда и цялата свинщина образувала се напоследък по улиците. Имам супер много неща да ви казвам, но сега съм принудена да пиша под звуците на някакву коментатори на футбол, а допреди малко гледах Тотнам – Арсенал на румънски. Живот ли е това, кажете ми? Освен това трябва да свърша за 30 мин…

Вяра стана любимка на хората в 77. И на „не хората също“. Супер много се закача с всички, а знаете как бабките само това чакат и почват „Ах, че си ми красавица“, „Ама ти най – хубавото момиче ли си“. Вече някои жени, като ме видят и ме поздравяват, защото без да искаме сме се запознали и поприказвали известно време за децата, света и всичко останало. Ама е яко и аз се радвам, само дето, когато някоя жена ме поздрави и даже ме пита как съм ми трябва известно време да се сетя от къде я познавам и понякога гледам, като теле в устрема си! :))))

И така с нас е весело, толкова весело, че понякога измисляме нови рецепти без да искаме. Всичко е от заплес де! Така и с тези кексчета, вместо 250 мл кисело мляко сложихме 420. Вместо да намалим браното ухакахме и 3 с. л. какао. А всичко да се запечата както трябва добавихме и шоколадови парченца и сушени плодове. И чак като почнахме да ги фростваме, се зачудихме защо излизат 24 бр от обикновените 12. Ама въпреки всичко не мисля, че станаха лоши, пък и ако ви трябва рецепта за повече кексчета ето я!🙂

Шоколадови кексчета:

  • 2 яйца
  • 400 мл кисело мляко
  • около 80 мл олио
  • 2 ч. ч. брашно
  • 3 с. л. какао
  • 2 ч. л. бакпулвер
  • 1 и 1/2 ч. ч. захар
  • 1 ч. ч. шоколадови парченаца
  • 1 ч. ч. сушени плодове

За фростинга

  • 150 гр маскарпоне
  • 150 гр разбита сметана
  • пудра захар по желание
  • боичка

Приготвяне:

  1. Пресяваме брашното и какаото със захарта и бакпулвера.
  2. Смесваме всички течни подправки.
  3. Прибавяме сухите към течните.
  4. Разбъркваме с дървена лъжица докато се инкорпорира всичко.
  5. Накрая добавяме шоколада и плодовете и пак ги разбъркваме.
  6. Разпределяме във форми за печене и печем в предварително загрята на 180 градуса фурна за около 25 мин или докато клечка за зъби излезе суха.
  7. Разбиваме маскарпонето със захар. Отделно разбиваме сметаната на мек крем и смесваме двете . Пожелание можем да оцветим.
  8. Шприцоваме крема върху кексчетата.

Дано да ви харесват. Аз приключвам, защото започва финала за Карлинг Къп, пък само информативно ви казва, че нашето семейство е фен на ФК Ливърпул.

До скоро!🙂