Марудници със сос от горски плодове, мента и лавандула

Posted on юни 8, 2012

8


1IMG_6380


Тази седмица мина съвсем гладко. Изпълних почти всичките си планове, които бях предначертала. Работих, готвих, снимах, едитвах до степен, че накрая очите ми заприличваха на палачинки. Сега не съм сигурна дали бялото е бяло, но въпреки всичко начертах други планове. Първо да готвя и снимам само по веднъж на седмица, евентуално. И второ да се грижа повече за външният си вид, за да има Вяра красива майка.

За целта вече бях на шопинг терапия и се сдобих с рокли прекалено дантелени за моят стил, но супер цветни. И освен това от утре пак на диета! Аман!

Преди това обаче да ви покажа с какво радвах Стефан, та и колегите на работа. Докато правех тези марудници, с чиято рецепта грижливо ме снабди Ваня, си мислех колко те приличат на американските палачинки. По – скоро приличат от тези, които сам гледала на снимка, а тези които всъщност съм яла в Аляска, преди хиляди години бяха по – скоро като блат за торта и ги сервираха със сироп от ягоди, който прониква в тях, напоява ги и те стават сочни! Ох, супер бяха!

Освен това успях да преработя старата рецепта, така че сместта да не е толкова гъста и по – лесно да се разстилат по – тигана. Дано да ви допадне и на вас! Всеки случай да кажа, че ги приготвям супер бързо, за разлика от обикновените палачинки!🙂 Може би защото една е достатъчна за един човек.

Сиропа от горски плодове е адаптиран от книгата EGGS, която наскоро получих от Ваня. Исках да ви приготвя палачинки от нея, но не можех след работа да си се представя 2 часа с тиган в ръка, ‘щото на мен толкова време ми отнемат. Замислила съм и още яки рецепти от там!😉

И така ако си търсите сутришна закуска ето ви една лесна вкусна рецепта. И българска! А щях да казвам за лавандулата. Прекрасна е, расте в изобилие на терасата ми! Реших да сложа 5 – 6 стръка сега си мисля, че беше малко! Експериментирайте!🙂

Марудници със сос от горски плодове, мента и лавандула

За тестото

  • 500 гр кисело мляко
  • 3 яйца
  • 400 гр брашно
  • 1 пакетче ванилова захар
  • 1 ч. л. сода
  • 1 ч. л. сол

За соса от горски плодове и лавандула

  • 50 гр захар
  • 50 мл. вода
  • 200 гр горски плодове, микс замразени
  • 5 -6 стръка лавандула
  • 2 -3 големи стръка мента

 

Приготвяне

  1. Първо пригответе тестото. В купичка угасете млякото и содата. В друга по – голяма купа разбийте яйцата, може с миксер. Добавете киселото мляко и пак разбийте. Накрая добавете сол, захар и брашно и хубаво разбъркайте докато се получи гладка смес.
  2. Ако сместа е на бучки не се притеснявайте, просто я прецедете. Навик от палачинките ми е да оставям сместа да престои около 30 мин до час, ако имам време.
  3. Направете соса. В малка тенджерка загрейте водата и захарта, смесени с ментата и лавандулата. Покрийте с капак и кипнете докато захарта се стопи. Добавете плодовете и варете докато омекнат, около 3 мин.
  4. Можете да пасирате сместа и ще получите гъст сос, аз лично не го правя, защото ми харесват целите плодове. Махнете ментата и евентуално лавандулата.
  5. Изпечете марудниците в силно нагрят тефлонов тиган. Сипвайте по 1 черпак и равномерно разстилайте сместа.  Марудниците са готови от едната страна когато горната им страна пожълтее и се образуват малки дупчици. Обърнете от другата.
  6. Сервирайте със соса от боровинки, пресни ягоди и пудра захар!

Моята любима рецепта за марудници е с нашенско сиренце. Но веднага след нея се нарежда тази. Освен това днес получих одобрението на колегите ми и даже Петя, почувства, че е грях да не изяде своя!🙂

Хайде лека вечер от мен и до утре на обяд! Надявам се!🙂