Сьомга и пене – невероятна лека лятна комбинация – синьо – розова любов

Posted on юли 12, 2012

2




Спомените ми са малко размити и не си спомням дали беше Силвия или Миглена, но преди ужасно много години тя ми нарисува едно момиченце. Естествено, че лицето му беше жълто, а косата кафява. Иска ли питане! Обаче беше облечено с розова блузка и синя пола, направени я най – яките флумастери евър. Не си ги спомням. Цветовете бяха толкова живи, божествени, този контраст толкова ме впечатли и вярвате ли или не никога не съм го забравяла.

После като малко по – голяна реших, че (всъщност така беше общоприето в Night wish кръга около мен), че розово носят само кухите лейки, а ние не сме били от тях! Абе малко е съмнителна тая работа, но аз някак си се преориентирах към синьото. Някак си без да искам все се докопвах до сини неща – в тях намирах спокойствие. И даже онези разкази дето ги пишех, някъде след 8- ми клас, в които чудовища изтръгваха ръце крака глави, даже и тях ги виждах синьо бели с червена кръв! Което пак си е нещо.

После забравих за синьото и някак си от само себе си се прехвърлих на розови неща! Даже имам и розови обеци! О свещена суета!

В наши дни, влязох в един магазин и си купих две еднакви рокли, С тази разлика, че едната беше синя, другата розова! 🙂 хахааа

Накрая обиколих едни магазини в най – голямата жега и си купих синя боя, сини вилици, сини подложки, специално за тази рецепта, за тази риба! Леле синьо и розово, вкусно леко и лятно. Сервира се топло, не се изхитрявайте да го правите предварително. Вкусно е, красиво е! Напомня ми за океана, за голямото синьо.

Сьомга с пене и сос, рецептата е адаптирана от книгата на Невяна Кънчева, „Готварските техники и умения“:

  • 4 парчета котлети сьомга
  •  4 с. л. краве масло
  • 1 ч. ч. сухо бяло вино
  • морска сол
  • 8 – 9 зърна черен пипер
  • 1 лимон нарязан на шайни
  • 200 гр пене
  • 2 с. л. зехтин

за соса:

  • 2 с. л. краве масло
  • 1/4 ч. ч. брашно
  • 1/2 ч. ч.  прясно мляко
  • корите и сока от 2 лимона
  • няколко листенца прясна мента

Приготвяне:

  1. Първо пригответе рибата. В голям тефлонов тиган разтопете маслото, добавете лимона на кръгчета, сьомгата, солта, черния пипер, виното. Покрийте тигана с капак и оставете да къкри 10 мин. Извадете рибата от течността. Отстранете кожата, можете да премахнете голямата кос, но аз не го правя. Съхранявайте я  на топло, докато я сервирате.
  2. Направете соса. Разтопете маслото в тенджерка, Добавете брашното и бъркайте за около мин две. Добавете топлото мляко и 7 с. л. от течността, в която готвихте рибата.  Накрая добавете лимоновият сок и настърганата кора и разбъркайте докато се получи сос с желаната гъстота. Съхранявайте натопло.
  3. Сварете пенето в подсолена вода. Отцедете го и го поръсете със зехтин.
  4. Разпределете пенето между четири големи топли чинии. Отгоре подредете 1 парче риба. Залейте със соса и поръсете с прясна мента.

Тази рецепта ми създава толкова положително отношение, емоции. Бях решила, че ще я снимам само на сини дъски и мисля, че си заслужаваше! Синьо – розова комбинация – любимата ми! 🙂

