Новини от кухнята и сладки хапки

Posted on ноември 17, 2012

0




Докато Вяра ми прави прическа, явно няма никакво намерение да си ляга рано, реших да напиша няколко новини, между другото.

  1. Първата новина е, че моята малка дъщеря, не само свири на пияно, ами и иска като порасне да стане кукла Барби. Е това ако не е новина… Ако не стане кукла баби поне да стане голяма моля ви се!
  2. Втората, е че някак си брутално осъзнах, че 2 месеца живях с мисълта, че все още съм на 28 и даже се спорих доста усърдно с майка и тя даже леко се смути. Мамо, съжалявам! Права си! Само една година ме дели от dirty thirty. 😦 Леле, хората може би очакват да порасна и да се държа като голяма, УЖАС, НЕ ИСКАМ.
  3. Трета новина е OOOOOOOOOOOИЧАМ AMORPHIS. Ей това може да ви изненада ама си е факт, много са ми забавни. Едва ли това е най – доброто описание ама ще се въздържа от друго.
  4. И последно но ужасно важно в, че остава по – малко от месец до премиерата на Хобита – най – важното кино събитие на годината. По този повод мисля на 14 декември да си тръгна с 5 часа по – рано! 🙂 хахахаа. Като се замисля, никога не съм готвила нищо елфическо или хобитско, май трябва да се коригирам. Освен всичко тази седмица направихме и първата Толкинова захранка на Вяра, която беше в много впечатлена от Ам Гъл и го нарече маймунка. Иначе цялостното и впечатление беше, че е много страшно.
  5. А сладките хапки (явно това е последно) са всъщност сладки с овесени ядки и парченаца ябълки, които Стефан определи на много вкусни кюфтета. 🙂 хахаха

Рецептата е от книгата Да печем с любов, с която Зори ме снабди за 29-тата ми годишнина и която аз претендирах, че съм загубила. 🙂 Между другото мисля да включа тази рецепта в списъка за коледни сладки подаръци, понеже е ужасно вкусна и безумно лесна. Всъщност като се замисля, май най – трудното е да се обелят и изчистят ябълките. 😉

Сладки хапки с парченца ябълки и овесени ядки: 

  • 2 леко кисели ябълки
  • 220 гр брашно, пълнозърнесто според мен е много добра комбинация, но може и бяло става
  • 1 ч. л. бакпулвер
  • 100 гр масло
  • 60 гр кафява захар
  • 1 щипка сол
  • 1 ч. л. канела на прах
  • 75 гр овесени ядки
  • 1 яйце
  • 4-5 с. л.  прясно мляко

Приготвяне:

  1. Предварително загрейте фурната на 200 градуса. Застелете тава с хартия за печене.
  2. Ябълките се измиват, обелват, изчистват и нарязват на малки кубчета.
  3. Брашното и бакпулвера се поставят в купа и се смесват с масло, предварително нарязано на кубчета. Сместа леко се стрива с ръце докато се получат трохи.
  4. В друга купа се смесват останалите продукти, без млякото и яйцето  и се добавят към трохите. Меси се.
  5. Накрая се добавя яйцето и достатъчно млеко за да се омеси всичко добре.
  6. С две лъжички или с лъжица за сладолед се взема от сместа и се оформят топчета (около 24), поставени на разстояние около 3 см едно от друго. бисквитките се пекат около 15 мин и се оставят а изстинат върху решетка.

 

Времето за прически изтече, така че до скоро! 🙂

