На края на света и след него и рецепта за овесени барчета с червени боровинки мед и канела

Posted on януари 14, 2013

2




Стефан ми каза, че трябвало да бъда по активна в писането на разни работи, като например политика, медии и прочие. Истината е, че не искам това малко местенце да се опорочава от негативни мисли и хора. Общо взето на всички ни е зле, жалко е, че не всички се опитваме да се подобрим поне малко. За това реших, преди рецептата, която е много или малко свързана с цялата история да ви разкажа приказка за Нови пазар или поне за това как яз го видях последния път, когато бях там, а именно по Коледа.

Имало едно време един малък и спретнат град, намиращ се по средата на слънчогледовите полета и по пътя за морето. Може би защото всички хубави имена на градове били заети, хората решили да го кръстят Нови пазар. Разбира се това не е вярно. Той остава в моите блянове с вечно пресъхналата си река, с безкрайно зелените си дървета и малки лъкатушещи улички, както и със самотата си. Да там трамваи  и коли преди не шумяха, но имаше детски смях и забава до зори. И най важното, това сякаш забравено от Бога място, наричахме свой дом и колкото и пъти след това да се връщахме към него той винаги ни поразяваше с простотата си и с червените си покриви. Да не забравя фонтанчетата с форма на рибки, които като малка ми бяха любими и киното което отдавна е само свърталище на лястовички.

Кое и как се обърка в цялата тази лирична картина не знам. Може би аз се промених, може би хората се измениха. Последният път бях поразена от бялата пустош, в която се е превърнал. Може би само така ми се стори. Мизерия на фона на грохнал соц блок, лъскави БМВ-та и незавършен строеж. Улици няма, всичко е една пряспа. Гледаш хората едва едва се мъкнат опитвайки се със сила да си проправят път из снежната пъртина  колите пъплят лека полека като костенурки, защото освен със сняг улиците са отрупани и с дупки. Пред общината една малка тясна ивица лед, прокопана като тонелче в снега води до входа.

От цялата тази история лично аз мисля в две посоки. Или в Нови пазар не живеят инвалиди и хора с увреждания, семейства с малки деца, възрастни хора или на кмета въобще не му пука за хората. Ясно е, че първото не е вярно така, че стигам до логичният втория извод. Разбира се бих попитала, кой и защо избра за кмет човек, към който имаше съмнения за яки злоупотреби и от там всички останали въпроси и изводи които следват, но няма да го направя. Много е лесно да седиш и обвиняваш отстрани, съгражданите партията, интерната…. Последно, много ме дразнят извинения от рода счупил им се снегорина или трактора или там каквото и да е.

Vyara, December 2012

Замислям се ако аз бях кмет какво бих направила. Отговора е супер прост хващам лопатата и изривам поне центъра, заедно със всичките ми подчинени и т. н. Най – важното давам личен пример на съгражданите си и призовавам по „точката“ да се включат. Личният пример на обществена заангажираност е това което ни остана и струва ми се начина да се борим срещу ниските политически страсти.

И така имало едно време един кмет, който сам асфалтирал всички дупки по улиците, който сам ринел снега пред малката си общинка, който помагал на малките дечица да пресичат улиците и който се усмихвал на хората. Градът ставал все по красив, хората все по щастливи, намерили спокойствие под покрива му, както птичките в короната на някой голям дъб. И най-важното, че това ще е нашият дом, не някой чужд, а нашият и че ние искаме да сме щастливи, тук, и сега, а не някъде там, и евентуално после!

1IMG_6132

След тази малка тирада съм готова да напиша рецептата, свързана с нашият град макар и косвен. Тук не се крият някакви загадки и дълбоки мистерии. Ще трябва да ви разочаровам, просто след цялото коледно ядене и пиене, тялото ми имаше нужда от нещо по здравословно и то най вече за закуска. Освен това тези малки барчета, съдържат комбинацията мед с канела, която в последно време е сочена за много полезна.

1IMG_6152

Овесени барчета с червени боровинки мед и канела:

  • 200 гр тиквени семки
  • 60 гр сусамово семе
  • 270 гр корнфлейкс
  • 150 гр овесени ядки
  • 190 гр червени боровинки
  • 2 ч. л. канела
  • 1/2 ч. ч. мед
  • кората на 1 портокал, настъргана
  • по желание шоколадови парченца, сусамов тахан

1IMG_6122

Приготвяне: 

  1. С помощта на мелничка или робот смелете 60 гр от тиквените семки и сусамовото семе на паста.
  2. В купа смесете остатъка от семките, корнфлейкса, овесените ядки, червените боровинки, канелата и портокаловата кора. Можете да добавите и шоколадов чипс или парченца шоколад.
  3. Добавете сусамовата смес и меда, пожелание и тахана. Объркайте всичко добре.
  4. Разпределете сместа в малка тавичка, покрийте с фолио за свежо съхранение и оставете в хладилника за една нощ или поне 2 часа.
  5. След това нарежете голямото блокче на по – малки.

Това е! Супер лесно и лично аз съм доволна от постигнатия резултат. Сутрините ми вече не са толкова гладни, както преди и се чувствам щастлива, че поне за малко съм доволна от постигнатия резултат. И за последно, постът ми в началото не цели да обиди никой, но ако поне 1 – 2 се замислят ще съм доволна. Освен това съм напълно наясно, че не живеейки в този град нямам право да го критикувам. И все пак това е моят дом и имам право да изразя своите впечатления и несъгласия свързани с него. Нови пазар е едно прекрасно място, но може да бъде и още по – прекрасно!

1IMG_6167

Маги

