За обикновените неща и рецепта за морковена торта

Posted on април 9, 2013

3




Май отдавна съм нямала такива дни, не самотни, но изцяло за мен. Успях да снимам да готвя, не успях да направя толкова много други неща. Никога не мога да си обясня как в крайна сметка на всеки един полу подобен ден, успявам да се озова с голямо количество снимки за обработка! В такива дни намирам простичките истини като тази: „Аз съм обикновен човек и искам да правя обикновени неща „. Не знам дали ми се получава, но много се старая. Установих, че обичам тишината, тя ми дава сила в моето обикновено ежедневие и смелост да надзърна в онази част от книгата където е написано коя съм аз и за какво се боря.

IMG_9607

Смених си корицата на фейсбука и направих отново онази ужасно обикновена морковена торта. В нея няма крем сирене, а просто лилава сметана по идея на Вяра, която не утежнява вкуса, а напротив сякаш всичко става по – въздушно и нежно. Не можах да я направя красавица, но пък за сметка можем да се опитаме да прозрем отвъд тези неща.  И понеже денят е към своя край, а задълженията ме зоват, включително още снимки ви оставям на рецептата.

1IMG_9587

Морковена торта

  • 100 грама леко запечени орехи

  • 340 ситно настъргани моркови

  • 260 гр брашно, пресято

  • 1 пакетче бакпулвер

  • 1/2 ч. л. сол

  • 1 1/2 ч. л. канела (може и без нея)

  • 4 големи яйца

  • 250 гр кристална захар

  • 240 мл олио

  • 1 капсула ванилия

Метод:

  1. Разбийте яйцата и захарта до получаване на гладка жълта, кремообразна смес
  2. Докато разбивате леко, добавете олиото и ванилията.
  3. Смесете солта, канелата, брашното и бакпулвера. Добавете сместа към яйцата и леко разбъркайте с дървена лъжица.
  4. Добавете орехите и морковите и отново леко разбъркайте.
  5. Печете във форма (24 см) в предварително загрята на 180 градуса фурна около 15 – 20 мин или докато клечка за зъби излезе суха.
  6. След като тортата се охлади може да я украсите с разбита сметана.

1IMG_9597

Добър апетит

Маги

