Ледено кисело мляко с череши

Posted on юли 5, 2013

9




Понякога се чувствам ледена, като дълбока замръзнала черна вода. Гладка повърхност без движение, без реакции – безкрайна ледена пустиня, в която всичко е обречено на смърт. И без съмнение всичко живо би стояло настрана, би се страхувало да я преброди.

Ледена царица, която мрази жегата особено в офиса. Когато ми е топло мечтая за студ, прекрасен свеж студ, пронизваш костите като малки стрелички и стягащ мозъка в една мисъл без начало и без край.  Дразни ме това красиво топло лято, това ужасно светло слънце което прониква в теб като отрова и кара кръвта ти да ври и да мечтаеш.

1IMG_3335

Тука излъгах нали ме усещате?! Обаче много много ме привлича идеята за двойнствен характер. В крайна сметка след като един безумно малък електрон може да си позволи да има дуалистична природа, защо аз да не мога. В крайна сметка аз съм само една прашинка, много по малка от електронна препускаш в безкрайната вечност, а всичките ми писания са само една капка в интернет океана или може би прашинка, замръзнала малка прашинка.

1IMG_3334

Сигурно за това исках да създам нежен, замръзнал десерт, който се топи на небцето. Най – вече лесен, без излишни машини, продукти, а с неща, който всеки един намира в хладилника. Когато го хапвам искам да се пренасям в безбрежните замръзнали полета на Юкон, но да оставам някак си лятна и с мисълта, че съм тук в България и съм българка. Искам да ми навява студ и мирис на сняг, но да чувствам топлината на пясъка под краката си. И гларусите. И черешите, които се превръщат на малки островчета живот сред замръзналите ледници на млякото. И с аромат на мента, който е точно този тънък момент, който ти напомня, че все още е лято – време за любов и щастие, а топящите се в устата листенца карат аромата да премине през носоглътката като бясна вълна.

1IMG_3328

Ледено кисело мляко с череши

  • 400 гр кисело мляко
  • 2/4 ч. ч. захар
  • 1 ч ч череши, измити, без костилки и нарязани на дребно
  • шепа листа от мента, нарязани на толкова ситно колкото можете.
  • ванилия пожелание

Приготвяне:

  1. Смесете всички продукти в купа за замразяване. Оставете половин час на стайна температура. Разбъркайте добре.
  2. Замразете. Половин час след като сте поставили млякото във фризера, разбъркайте. Повторете няколко пъти, след това оставете да се стегне.
  3. Преди сервиране го изчаквам да се отпусне за около 5 мин.

1IMG_3342

Моми мили нежни ледени царици и замръзнали малки снежинки – лято е! Имаме цялото и неоспоримо  право да се превърнем в морска пяна или в пръски от морските вълни.

Posted in: Uncategorized