Аз в последно време – енергизиращи бисквитки от киноа

Posted on юли 28, 2013

6




За трети път почвам да пиша и да трия, Отново не знам от къде да започна и може би най – добре е да започна от днес. Двамата със Стефан останахме самотници и спахме до единайсе и половина, а снощи лично аз четох книга до много късно. Не знам защо я чета тази книга, но се надявам скоро да я приключа и да започна нещо позитивно и хубаво с любов и чувства и всичко както си му е реда, уморих се от убийства, дране на кожи, брутален секс и цинизми. Въпреки всичко продължавам де, най – вече заради частите, които са ми по – интересни, а именно тези зад Вала. Сетихте ли се коя е книгата?!

Започнах да чета първата част на Игра на Тронове в 10- ти клас. Десет години по – късно дочитам последната излязла част и искрено се надявам да не се налага да чакам още 10 години за финала. От първите три книги нищо не си спомням, само някакви дракони и Джон Сняг, жалко че във сериала са избрали такъв некадърник да играе тази роля. Не искам да съм строга, но моля ви!!!!!  И за последните две книги имам какво да кажа –  като цяло са губене на време, иначе са интересно написани, но за мен са недовършени, та нали ще има още една част. Струва ми се, че тя трябва да е поне от 1000 страници за да може да се сложи край на всичко. Освен това ме дразнят с факта, че нищо хубаво не се случва и определено за бога не смейте, ама никак, да ги сравнявате със Властелина на пръстените или Толкин с Мартин. Грехота е!

А сега на по – хубавите неща. Изгубих се защото правих снимки! 🙂 Фото сесия на децата от 4 група на 48 детска ясла. Много вълнуващо, някои деца са родени фотомодели, други не чак толкова и е истинско предизвикателство да ги накараш поне да погледнат към обектива. Мисля, че до някъде това се дължеше на факта, че са много заедно. Външните сесии бяха далеч по – лесни, защото бяха едно по едно. Говорихме си, смяхме се, но по двама и децата определено бяха далеч по спокойни и отпуснати. Другото което трябва да отбележа е, че сама за себе си открих, че не е добре да снимам повече от 5 – 6 деца за един ден, защото се изчерпвам от към идеи, децата се изнервят докато дойде техния ред за това трябва да се бърза и се подкарва на конвейер.

1IMG_5425

Направих си фото блог. Според колеги и приятели ми трябвало точно такъв – място в което да слагам снимки. Там можете да разгледате и снимките на децата от 48 детска ясла. Ваня си сложи за украса снимката на Вяра с китарата освен това доста други хора ми казаха, че щели да си я извадят и да си я закачат на стената, защото била много добра! Ех, засрамих се, не съм свикнала да ми казват, че правя нещо добре, защото в повечето случай не е така и получавам само упреци било то за снимки, за правопис, за готвене, за работа… Знаете как е има повече хора, които ти казват какъв некадърник си от колкото, които ти казват, че се справяш много добре. 🙂 Смешно ми е, защото се сещам за един случай с Вяра. Тя се опитваше да върти обръч и едно дете привлечено от „уменията и“ дойде с майка си да я гледа. Естествено Вяра не се справя и не може все още да върти обръч, на аз и казах: „Браво, справяш се отлично!“ Явно това изречение предизвика шок в другата майка, която така ме изгледа все едно съм и изяла десерта. Дръпна си детето и изчезна! Ей не пускайте децата си при тази (Аз) лудата! Не мога да спра да се смея.

1IMG_2586

От много отдавана бях решила да направя нещо като бисквитки от киноа и малко чия. Стори ми се подходящо здравословно. В интерес на истината вкусът не е толкова лош, даже напротив. Е разбира се не може да се сравнява с баничка и Вяра определено не им стана фенка, а Стефан заключи, че били някак странни. На мен обаче ми се сториха много привлекателни, особено за закуска. Привлича ме зърнестата им структура, вкуса на какао и енергията, която би трябвало да ти дават. Липсват и яйца, което ги прави трудни за разваляне и имат един доста според мен привлекателен вкус. Могат да се направят в събота и неделя и да се съхранят кутии за през седмицата. Стават ужасно лесно, почти без усилия и в никакъв случай не се нуждаят от специални умения.

1IMG_6054

Ето я и рецептата! 🙂

Енергизиращи бисквитки от киноа, рецептата е адаптирана от www.includingcake.com

  • 1 банан
  • щипка стевия
  • 1 ч. л. чия
  • 1/2 ч. л. канела
  • 1/2 ч. л. ванилия
  • 1 ч. ч. преварена киноа
  • 3 с. л. брашно от киноа или 2 с. л. какао +1 с. л. безглутеново брашно или само безглутеново брашно
  • Орехи или в моя случай сурови тиквени семки

1IMG_6059

Приготвяне: 

  1. С вилица или с преста за картофи намачкайте банана.
  2. Добавете останалите продукти като накрая са киноата и брашното.
  3. С мокри ръце оформете топчета и леко ги спеснете между дланите си. Аз използвах лъжицата за сладолед, за да се получат еднакви по размер курабийки
  4. Подредете ги в тава покрита с хартия за печене.
  5. Отгоре сложете орехче или семки и леко ги притиснете в тестото.
  6. Печете ги около 10 мин или докато започнат да почервеняват по краищата.
  7. След като изстинат можете да покриете едната им страна с разтопен шоколад.

И за накрая Цвети – прекрасна малка хубавица! 🙂

1IMG_5549

 

 

Date syrup to drizzle- optional
