Лексикон и рецепта за УАУ ефект от чери домати

Posted on септември 14, 2013

4


1IMG_7722


Казват, че да имаш блог е като да създадеш общество – коментари, връзки… В рамките на учтивото било когато някои блогър коментира в блога ти,  да му върнеш коментара в неговия и така създаваш връзка, някои може би за цял живот. Е аз явно не съм социална (Боже, казах го! Най – страшния ми кошмар) и друг път съм казвала, че писането на коментари не ми се отдава и днес докато си ходих пеша мислех над този въпрос. Търсих причината дълбоко и до някъде я свързах с онова разочарование което съм получила когато съм коментирала блогове или пък с бляк коментари, които аз съм получавала. Донякъде дори свързвам нещата с това, че се чувствам изчерпана и ми е тъпо всеки път да пиша „Уау много идейна рецепта“ или „Супер впечатляваща статия“.  В много случаи оставям коментарите си за после, за да мога да ги обмисля и да изглеждат уж по трезви и после забравям. След това идва следващия блог и следващата статия и се получава един безкраен цикъл, в който нищо не се случва.

И ето поради това мое не участие в обществата на други блогъри ме прави щастлива, че в крайна сметка те ме забелязват! Ехо тук съм!!!!  Емоционална, ревяща и т. н. и т.н. Но съм тук и ви благодаря, че ме видяхте.🙂 Аз сигурно съм последния човек, който ще се включи в играта на въпроси, която обиколи цялото блог пространство. Дължа поканата си на две симпатични дами: Rois и Катерина. И така да започваме с отговорите.

Rois:

1. Съдържанието на блога ви такова ли е, каквото сте го замислили при създаването му или имате залитания и в неочаквани за вас посоки?

Ами не е, въпреки че не се е променило кой знае колко много. Отначало концепцията беше за весели постове, които описват разни случки. Също за традиционни рецепти, без много шум и излишни неща. Определено веселите постове се броят на пръсти, залитала съм ужасно много по Джулия Чайлд и съм стреляла на посоки. Мислех си, че готвенето е проста работа, но повярвайте ми НЕ Е! Истината е, че колкото повече задълбаваш, толкова повече разбираш, че не знаеш почти нищо и трябва яко да учиш. А напоследък както всички забелязвате (повече от 1 година) залитам яко по фотография. Все още искам да правя прости неща, с малко продукти и лесни и най- вече интересни и с красиви снимки. Тук искам да напиша за блога mdimitrovaphotoblog.wordpress.com и да споделя една от снимките му, която напоследък много ми харесва

2IMG_7059

2. Един филм, който ви се иска да гледате сега(независимо дали искате да го гледате за първи път или е нещо любимо, което искате да гледате отново)? 

Казах ли за Джулия Чайлд, бих гледала „Джули и Джулия„. Обаче искам да ви кажа, че повече ме кефи Мерил Стрийп като Джулия Чайлд от колкото Джулия Чайлд като самата себе си! Харесва ми по – скоро защото не ме затормозява и защото ми е един такъв позитивен и красив. Но любимият ми филм, който съм гледала стотици пъти е  „Властелинът на пръстените“ – никога не отказвам да го гледам отново. Поради тази причина разберете моето нетърпение да изгледам и „Пущинака на Смог„.

3. Книга, която сте чели повече от веднъж?

Вино от глухарчета“ на Рей Бредбъри

4. Първия любим цитат или фраза от филм, песен, книга или изказване на известна или неизвестна личност, който ви идва на ум?

We gotta get out of this place
If its the last thing we ever do… (Animals)

5. Ако трябва да сте свръхестествено същество, какво ще е то – фея, елф, вещица, магьосник, върколак и въобще каквото ви дойде на ум от този вид?

По инерция бих казала елф, обаче повече бих искала да съм хобит, от Хобитово, с фотоапарат, разбира се!🙂

6. Измислете име за герой от фентъзи роман или филм, първото което ви дойде на ум?

Ена – моят боен елф!

7. Песента, която последно ви се въртя в главата?

Keane – Somewhere Only We Know
Нека да ви попея малко:

Oh simple thing where have you gone
I’m getting old and I need something to rely on
So tell me when you’re gonna let me in
I’m getting tired and I need somewhere to begin

8. Една героиня( или герой) от филм, сериал, книга, която бихте искали да изиграете, ако имахте такава възможност?

Много бих искала да изиграя Матилда от Леон, но предполагам, че вече е късно. Друга роля, която бих искала е на кралица Елизабет I, много бих искала да съм на мястото на Кейт Бланшет. Сигурно има и ще много, но сега не се сещам за тях!

9. Една известна личност, по която сте имали сериозно увлечение? Или поне някоя известна личност, която много харесвате?

ДЖОНИИИИИ ДЕП

10. Опишете с три думи най-същественото, което ви се случи през последните 24 часа?

Смях се като истеричка, правих невероятен секс, и още по невероятен хляб.🙂 И мисля всеки ден да е така до победата!😉

Катерина: 

1. Как обичаш да прекарваш свободното си време?

С любимите ми хора разбира се и с Коньо. Може би прекарвам зад обектива повече време от колкото отделям на всичко останало.

1IMG_2586

2. Кое е най-голямото приключение, което си предприемала?

След рафтинга в Соча и скачането от разни скали в реката, мисля че раждането на Вяра беше също изпълнено с много адреналин и емоции.

3. От местата, където си била, кое ти е харесва най-много? А къде мечтаеш да отидеш?

Аляска ми е любима и мечтая да се върна там. Но понеже съм обречена само да ходя по Северния полюс бих искала да разчупя леда и да отида в Халонг и  големия бариерен риф, да докосна рибите и да мина по стъпките на Джеймс Кук. И да направя най – божествените снимки ЕВЪР!

4. Какви книги и/или филми харесваш? Имаш ли любими?

Харесвам много всякакви книги. Нямам любима, всички са ми любими! Искам да изчета всичко, а живота ми се струва брутално кратък за тази мисия! Днес почнах „Аз преди теб„.

5. Коя е най-сложната рецепта, която си приготвяла?

На прима виста Телешко по бургундски

6. Какво готвиш най-често?

Напоследък хляб, за който скоро ще пиша, и панирани пилешки флейки, хрупкави.

7. Създаваш ли сама свои рецепти, коя е твоята гордост?

Не не го правя. Не знам много неща за готвенето, които биха ми помогнали за да създавам. Това има нещо общо с фотографията, хем ти идва от вътре, хем ако не си познаваш фотоапарата и не си се упражнявал или чел достатъчно нещата не се получават. Трябват и знания. Доста често експериментирам смело, но се смятам за далеко от създаването!🙂 И все пак днешната рцепта е една може би смела импровизация.

1IMG_7718

8. Какво означава за теб “здравословно” хранене?

Бих отговорила ала Жак Пепен – Салата Капрезе – домашни домати и  моцарела и босилек. Всичко от градината на мама дай боже някой ден и от моята собствена.

9. Ако ми дойдеш на гости, с какво би искала да те почерпя? А ти какво би ми приготвила?

Искам Шоколадов сладолед с чили, а аз бих ти предложила да го снимам!🙂

10. Поздрави ме с твоя любима песен. :)

Тази не ми е любима, но Томито много ми харесва и напоследък нещо съм пощръкляла по тях:

1IMG_7722

И сега остана да ви покажа рецептата за „салата“ от чери домати, която ги издига на един нов връх:

  • 500 гр чери домати
  • 2 с. л. зехтин
  • 3 скилидки чесън, счукан
  • сол
  • прясно смлян черен пипер
  • 2 с л ситно нарязан магданоз
  • 2 с л. ситно нарязан босилек
  • 1/4 ч. ч прясно настърган пармезан

Приготвяне:

  1. Загрейте фурната на 200 градуса.
  2. В съд за печене, (аз използвам малка керамична тава) смесете добре доматите, пипера и солта, чесъна и зехтина
  3. Печете около 30 – 40 минути или докато коричката на доматите се набръчка и те станат сочни.
  4. 5 минути преди да ги извадите от фурната, поръсете с пармезан.
  5. Когато доматите са готови, добавете магданоз и босилек и сервирайте веднага.

1IMG_7737

Ей на това викам аз да направиш една рецепта от чудесна във  ВЪРХОВНА. Честно много съм доволна и я използвам дори като гарнитура към разни меса или пък за прости сандвичи. Ако творя в кухнята може би това донякъде е творчество!🙂