Октомврийски въздишки – кекс с райски ябълки и много снимки, но не на кекса!

Posted on ноември 23, 2013

2




Вярно е,че октомври започна критично, но пък продължи прекрасно. Въпреки всичко обаче ми е много трудно да пиша за онези изминали светли дни в мрака на настоящите. Казвам мрак, защото за мен ноември винаги е бил студен и влажен, мъглив с малко светлина и не, че не притежава и той своя чар, но определено Октомври е принц на цветовете, а Ноември принц на тъгата.

1IMG_9724

Направих си дневник, в който да си  записвам неща, които са ми хрумват в трамвая или пък някъде другаде, неща които искам да кажа, а не ми е останало време и все пак не искам да ги забравя. Записвам си откаси от книгите, които чета. Едно изречение много ме впечатли, когато се чудех дали да препиша тези драсканици: “ Загубих се в нищото на собствената си простота.“ Дневниците понякога наистина могат да ни накарат да се замислим, какво е искал да каже автора.

21IMG_8850

Октомври определено беше литературен, наред със септември и фотографски също. Мисля, че пощуряхме, всички – аз, Вяра, Зорница, Стела… Голяма лудница, голяма еуфория. Всяка събота и неделя, безобразно снимане. Край нямаше и слава богу. Първо да почнем с Марги.

1IMG_9346

1IMG_9505

След това можем да преминем към нашите цветни и красиви каки:

11IMG_9584

1IMG_9638

1IMG_9775

1IMG_9758

CRAZY STELA 1IMG_9749 1IMG_9699

Голяма забава беше с духането на този брокат. Голяма щуротия, но момичетата бяха толкова щстливи и толкова красиви. Струва ми се, че основната цел на фотографията или на което и да било изкуство е да се забавляваш и с това и хората покрай теб и тези, които снимаш също. Това ми носи голяма наслада. Да сме щури и да се обичаме.

А Вяра за първи път участва с удоволствие във фотосесия, в която я гримирах за Хелуин. Нашата тъмна принцеса:

111IMG_9914

А преди и след това то не бяха танци, то не бе чудо. То не беше събиране на листа и на кестени, въргаляне, правене на шпагати, каране на колело, бягане като самолети… Да сме щастливи беше толкова просто. И друго ми хрумва, обикновенно когато съм нещастна ,ога да изпиша страници за своята нищета, а сега сякаш няма какво да кажа. Просто съм щастлива и бях такава и Вяра и Стефан и приятелите ми и с това сякаш се изчерпва всичко.

1IMG_0279

1IMG_0107

1IMG_0085

1IMG_0167

1IMG_0198

1IMG_0213

И сапунени мехури:

1IMG_0416

Имаше и кулинарни страсти, би било погрешно да кажа, че е нямало. Имаше пиленца ала KFC, домашен хляб всяка вечер – без месене и със сушени домати, пилешки супи, тиквени супи и какви ли не още неща. Пържолки и най – обикновенни манджи, които понякога са по- грамогласни и от най – префърцунентите. Любимите ми кексове, обаче в моето семейство не са на почит, а те винаги стават толкова хубави и винаги са толкова лесни. Напоследък черпих идеи от интернет, понеже не знам нито една рецепта за кекс, е може би една знам. Лошото е, че никога не записвам и карам на голма импровизация. Слава богу, че съм си запазила тази рецепта в панера с хляба! хахааа

 Кекс с кокос, райски ябълки и орехи: 

  • 2 чйца
  • 1 ч. ч. захар
  • 1/2 ч. ч. кисело мляко
  • 1/4 ч. ч. олио
  • 1 и 1/2 ч. ч. брашно
  • 1 п кокос (около 50 гр)
  • 1 п бакпулвер
  • 1 капсула ванилия
  • 1 ч. л. канела
  • 1 райска ябълка, нарязана на малки парченца
  • 1 ч. ч. едро натрошени орехи
  • шоколад за хлазурата

1IMG_9870

Приготвяне:

  1. Яйцата и захарта се разбиват с миксер до побеляване.
  2. Добавя се олиото и киселото мляко, ванилията и се разбърква с дървена лъжица.
  3. Добавя се брашното предварително смесено с бакпулвер и канела. Една малка част от сместа се заделя и в нея се овалват парчетата ябълки.
  4. Накрая се добавят и ябълките и орехите. Разбърква се.
  5. Сместта се изсипва в предварително подготвена кексова форма или в малки единични порции и се пече в предварително загрята на  180 градуса фурна за около 20 минути. Трябва да се проверява с клечка дали е готов. Ако отгоре започне да изгаря може да се покрие с фолио.
  6. След като изстине може да се добави глазура от разтопен шоколад.

След тази кратка кулинарна импровизация ми остана да ви покажа само Стела:

1IMG_9955

И любимото ни място

01IMG_0335

Накрая искам да ви кажа, че можете да прочетете мои рецепти в ноемврийския брой на списание Идеален Дом и да намерите идеи за медени коледни декораци в Идеален Дом Декор.

Kulinaren moment

Простете ми ако съм ви досадила. Исках да ви кажа много неща, а се оказа, че ви показах много снимки. Надявам се следващият ми кулинарен пост да е по – скоро. Понякога имам толкова много идеи, а не мога да снимам и публикувам. Блога страда, страдам и аз от една страна, но от друга си имам моите красиви моменти, които иначе щях да изпусна! Е, понякога трябва да се правят компромиси.

