Здравословно похапване в офиса

Posted on февруари 4, 2016

12




Ние със здравословното хранене доскоро бяхме на едно много официално ниво на разбиране. То си седи на стената ми във фейсбука, а аз въобще не му обръщам внимание, въпреки че понякога прекалява и направо изнервящо крещи от нюз фийда! А аз просто давам игнор и си продължавам с овесените ядки и когато не ме мързи със салатките…

2_MG_1285

Ако домашната храна е здравословна, то ние се храним що-годе добре. Но проблемът с намиране на сравнително достъпни здравословни храни е ужасен. И най-вече защото трябва да обиколя няколко магазина да си ги набавя, а след това да инвестирам време в приготвяне на неща, които само съм мислила, че ще са вкусни. Честно казано в такива моменти се чувствам много предадена, пък и нямам такъв арсенал от рецепри, които 100 % да знам, че стават за ядене. Проблемът е и друг, че постоянно трябва да се внимава: да внимаваш как съчетаваш продуктите, да внимаваш с варенето, да внимаваш с подправките, да внимаваш с калориите. Аз не съм такава. Даже бих казала, че от невнимание раждам най – яките идеи, а това постоянно внимаване, говорене, мислене, четене, само на една тема, ме побърква.

 

Аз обичам да готвя, обаче това постоянно готвене, носене на храна напред назад, не ми се получава. Особено ако трябва да спазвам диета. Искам вкусна и здравословна храна тук и сега! Искам това което ям да храни сетивата ми, а не да се влача до поредното бистро и да се тъпча със винско с ориз, само защото трябва да отида на обяд. Искам като прочета менюто и да изпадна в еуфория, да е някак си мелодично. Едно е да знаеш, че ще обядваш “Сандвич от варено цвекло с билков мус в море от санджино.” Не ви ли звучи някак си много естетско? Друго е леща яхния. Съгласете се!

2_MG_1306

В много аспекти, за мен храна е отношение! Да видиш и почувстваш присъствието на нейния автор, да знаеш, че това което сервира е специално за теб, че то е подбрано според твоите нужди и изисквания и не на последно място да бъдеш изненадан. На това му викам аз вкусна храна.

 

И така в търсене на зодоволяването на всички мои изисквания и капризи стигнах до Red Pepper. Не съм ги виждала никога, но съдейки по храната, която приготвят смея да твърдя, че са весели хора, които с вкус и любов, правят здравословното хранене приятно и възможно!

2_MG_1312

Менюто е добре балансирано, шест степенно, опаковано добре и с подходящо описание, така че всеки един момент знам колко и какво ще хапвам. Доставя го един много усмихнат симпатяга! 😉 Най – якото е, че ти доставят всичките шест неща наведнъж, така не е възможно да пропусна хранене. Но както и да е, по важното за мен е, че като прочета въпросното меню, душата ми пеее – готова е за вкусни есперименти. След това следва първата хапка и учудването, че е супер вкусно и че можеш да хапваш още и още и ощеееееее…. Окапах се!  

2_MG_1319

Закуската днес например беше брускети с босилково песто, гриловани заленчуци и пармезан. Е скоро не бях похапвала добре направени гриловани зеленчуци, така че хем да са печени, хем да са хрупкави и сочни. Следваше сутрешно леко похапване – крем супа от червена леща със зезден анасон. За обяд  – пълнено пилешко филе с моцарела и маслини, гарнирано с айсберг. Как е възможно дори нещо студено да е толкова приятно, че чак да му отива! Нямаме микровълнова в офиса и това ме устройва. За късен обяд, вече споменатия и много любим, чиято рецепта съм решила да разкостя, докато не открия тайната – сандвич от варено червено цвекло с билков мус в море от санджино.

3_MG_1366

Следобедното хранене е супер романтично и напомнящо на лято. След него обикновенно съжалявам, че няма бутон “поръчай 10” хахаххаа – домашни какаови “cookies” с шоколадови трохи във ванилов мус гарнирано със сорбе от диви ягоди. А за вечеря  – зеленчуково суфле с млечен сос. Не съм сигурна, че преди да почна това приключение съм хапвала, толкова много и все пак пълноценно. Някак си накрая не се чувствах виновна, че отново съм преяла, а по – скоро удволетворена и щастлива. Понякога ми е странно, как най – простото ни състояние на щастие се определя именно от храната, която консумираме и в същото време как е възможно да сме  (да съм толкова) ограничени от към експлоатацията на този ресурс. Нали се сещате, хем знаете, че нещо ви прави щастливи, хем намирате хиляди причини за да не го правите! Е, нещата вече се промениха поне за мен! 🙂

2_MG_1330

Много е хубаво, когато някой друг е измислил всичко в место теб – как да съчетае продуктите, от колко калории имаш нужда и как да го приготви така, че да хем вкусно хем здравословно и красиво! Като за снимка. А на мен ми оставя само да работя и да се наслаждавам с всичките си сетива!

 

Амин!

