Мирише ми на….

Posted on април 9, 2016

6




Гледам как пръските на разбитите яйца, се удрят страстно в страните на малката тенджерка. От време на време се отнасям и бъркалките на миксера се удрят в стените и и ме изкарват от унеса с доста неприятният си звук. И пак пръски кремообразни яйца и захар, които ме връщат в миналото. Аз съм мама, в кухнята на някой друг. Бързам, суетя се, разбивам яйца с миксер, ние сме единствените в блока които имат такава машина чудо! С нея нещата ставали по – бързо! Мирише ми на топло, на ванилия и канела, на много захар, на емоции на мисли, люшкащи се ту от единия ту на другия бряг. Мирише на детство, на нетърпението да оближеш купата от кекса или без да те видят да си потопиш направо цялата ръка, а после под масата да я ближеш изпаднал в екстаз. Винаги съм смятала, че кексовете са по – вкусни сурови, от колкото изпечени! А след това да се похвалиш на всички съседски деца, които те гледат с възхищение заради смелостта ти…

Из онзи ден си купих рокля… Много стара рокля, черна на малки шарени цветя. Мирише ми на нафталин, на гардероба на тавана на вилата, в който вярвах, че живее баба Яга. Напомня ми на лято, на страст, на далечно отминало време. Също и на гардероба на маминка, на книги и на свобода и нахално слънце, което не ме оставя на мира и постоянно ме вика навън.

1_MG_2554

Аз съм минало, без настояще и без бъдеще…

Минало изпълнено с любов и страдание, със самозабрава. Ако всички в купом признаем, че сме се самозабравили някога мисля, че ще можем да се върнем към настоящето или поне от части да отправим взор към бъдещето. Но признанията са явно определени само за мен, та и аз дори не мога да признавам всичките си самозабрави. Но ще си призная онези бедните, изпълнени с богатството на щастието. Бих казала с липсата на мисъл и с простичкото съществуване и с необятните мечти… Онези с мириса на какао, с разбити колена и с температура след няколко часово каране на колело по най – голямата жега. Онези свързани с първото ми и единствено напишкване от смях, след което се смях още повече и обявих себе си за луда! А филиите с масло и захар, с които ни хранеше бабата на една приятелка?! И първата, онази детската любов…

За това сигурно ми се искаше да направя нещо такова, бедно, обикновено, но изпълнено с много радост. Постът от който видях рецептата беше кръстен най – доброто брауни, а според мен по – скоро прилича на най- икономичното, но то също има своите достойнства и не е за подценяване!

1_MG_2543

Икономична рецепта за брауни:

  • 1/2 ч. ч. олио
  • 1 ч. ч. захар
  • 2 големи яйца
  • капсула ванилия или каквото ви се намира под ръка
  • 1/2 ч. ч. брашно
  • 1/3 ч. ч. како
  • 1/4 ч. л. сол
  • 1/4 ч. л бакпулвер

Приготвяне:

  1. Загрейте фурната на 180 градуса
  2. Смесете олиото и захарта и разбъркайте, добавете яйцата и разбъркайте колкото да се смесят добре
  3. Добавете ванилията ако е на капсула.
  4. Смесете останалите сухи съставки, като пресявате брашното и какаото. Добавете ги към мокрите съставки и разбъркайте докато се смесят.
  5. Изсипете в тавичка – 20 х 20 см или каквато имате под ръка. Сместа е доста малко като количество така, че ви съветвам да изберете по – малка тава.
  6. Печете около 20 минути или докато краищата леко започнат да се отделят.
  7. Охладете и след това извадете от формата и сервирайте.

И накрая една снимка от детството, а повече можете да разгледате тук.

final_smal_H2A4939

