Сирене шмеркезе


Аз съм човек с много страсти и с малко свободно време, в които да ги обслужвам. В кулинарно отношение мога да кажа, че страстите ми са лук и сирена под всякакви форми. Имам и други разбира се, но сега ще говорим за тези, защото понякога лук и сирене е единствената храна за възрастни, която се намира у дома. И така в един пристъп на глад направих шмеркезе без да искам и да знам.

Не знам дали съм ви казвала за моята приятелка Ваня, която е готвач по диплома и знае доста кулинарни неща. Та като и разказвах какво съм приготвила тя ми каза, че това било шмеркезе. Освен това ми даде да прочета рецептата, от която ми стана ясно, че лук не се слага. Аз пък си направих труда дори да запомня всички мерки за да ги споделя с вас.

Със сирене шмеркезе, обикновено се пълнят домати и краставици и могат да се получат много ефектни салати, да не говорим, че са и доста бързи. На мен обаче много ми допада на сандвич – бял препечен хляб, намазан обилно с пастата! Опитайте

Сирене шмеркезе:

  • 100 гр ситно нарязанлук
  • 300 гр бяло сирене
  • 50 гр магданоз, ситно нарязан
  • 300 – 400 гр кисело мляко
  • 1 -2 с. л. олио
  • черен пипер

Приготвяне:

  1. Натрошете сиренето и го смесете с останалите продукти.
  2. Разбъркайте за да получите паста. Подправете с черен пипер.
  3. Сместа е достатъчна за напълване на 4 – 5 домата, на които предварително трябва да се отстрани вътрешността

Винаги можете да намалите количеството лук, магданоз, мляко сирене или пък да ги увеличите, спрямо вашият вкус. Експериментирайте!

Добър апетит!!! 🙂

7 thoughts on “Сирене шмеркезе

Add yours

  1. И на мен лука ще ми даде страхотен завършек на тази вкусотия :)))
    И на една препечена филийка….
    Благодаря, че ми го припомни, Маги и да ти е сладко!!!

  2. Звучи страхотно, но лук и аз бих спестила от моята порция за сметка на тази на половинът 🙂 И той си пада по лук 🙂 А тези пълнени доматчета изглеждат превъзходно!
    Похвално за сполучливият експеримент! Моите завършват обикновено в кофата…ех, тази кофа ако можеше да говори :-))

    Поздрави 🙂

    1. Милен, моят Стефан мрази лук „особено едро нарязан“, за това той не яде шмеркезе! Ама има повече за мен. Лука е в основата на повечето ни семейно – кулинарни драми.

      Иначе и мойта кофа похапва експерименти!!!! :)))

      Поздрави и весели почивни дни!

  3. При мен се получи много добре.За първи път го правя,но не е и трудно.Благодаря за рецептата! : )

Вашият коментар

Създаване на безплатен сайт или блог с WordPress.com.

Нагоре ↑