Крем супа от карфиол


Преди години, когато бях може би 11 клас, трябваше да съм нещо като преводач на едни американци, които обикаляха старите български столици. Спомням си, че беше брутално студено, може би дните преди Коледа. Духаше един остър, студен вятър, който пронизваше цялото ти същество. Плиска – краката ти са замръзнали, Мадара – изпадаш във абсолютно безчувствено състояние, Преслав – за Бога къде е музеят. На обяд в Шумен, където всички ветрове се събират на състезание от рода „Кой е по по най“, попаднахме в една кръчма в стария град.

Та тогава премръзнала, изморена, обядвах крем супа по неволя. Някой не я искаше и ми я дадоха на мен. Бяла, с крутони, топла благодат.  Когато питах какво е това, отговорът беше крем супа. И това е! С времето я бях забравила тази простичка история и това топло и уютно преживяване, но когато тези дни направих крем супа от карфиол, спомените се върнаха и вече знаех каква е онази и най – важното как се приготвя. Та когато сте намръзнали, имате нужда от нещо просто и лесно, моля ви не си купувайте инстантни супи а само един карфиол и два картофа, а след това набързо, се отбийте тук и пригответе една топла и полезна отвара за вас и вашите семейства. Ето я рецептата:

Крем супа от карфиол

  • 2 с. л. масло
  • 1/2 глава ситно нарязан крумид лук
  • 2 накълцани скилидки чесън
  • 1 дафинов лист
  • 1/2 глава карфиол нарязана на парчета, ако е малка главата, използвайте я цялата
  • 2 малки картофа, на кубчета
  • 3 ч. ч. вода или зеленчуков бульон
  • 1 ч. ч. прясно мляко
  • суха мащерка
  • сол
  • черен пипер

Приготвяне

  • В тенджера разтопете на среден огън, маслото
  • Добавете лука, чесъна, мащерката и дафиновия лист. Гответе докато лука омекне, около 5 мин.
  • Усилете котлона. Добавете картофите,карфиола и бульона, посолете и варете докато зеленчуците омекнат, около 30 – 40 мин.
  • Добавете млякото, нека заври отново. Махнете дафиновият лист.
  • Пасирайте супата, добавете черен пипер по желание.
  • Сервирайте с крутони или с чили флейкс.

Вече няма защо да се страхуваме от вятъра и студа нали?! Добър апетит.

19 thoughts on “Крем супа от карфиол

Add yours

  1. Винаги са толкова „вкусни“ и увлекателни разказите ти…че няма как после да не ми се прияде това, което така приятно предлагаш 🙂 Аз само искам да попитам – аз ли не съм довидяла – цвекло…?

    1. Много ти благодаря за корекцията. Обикновено така стават грешки когато от една страна те дърпат да играеш с кубчета, а от друга по – бързо да освободиш компа! Както и да е много се смях, като го видях това цвекло!

      Поздрави

  2. Почитателка съм на супите. Това, което ми направи впечатление е, че използваш дафинов лист. Аз приготвям крем супа от карфиол и слагам индийско орехче. Следващия път ще пробвам с дафинов лист.

    Хубав ден!

    1. Здравей, аз не се бях сетила с индийско орехче, ще пробвам и с него. Обаче да си призная на мен ми харесва много дафиновия лист в тази комбинация!

      Хубави дни!

  3. Откакто прочетох за тази крем супа и си я приготвих, изобщо не мога да ям друго, освен нея – в момента дори отново я приготвям.
    За подправките – аз не обичам дафинов лист и повечето съветват за индийско орехче. Аз лично на всичко почти слагам куркума, щипка канела (!) и кориандър – придват плътност на вкуса.

    1. Милена, много съм щастлива, че ви е харесала рецептата! На тази супа слагаш ли канела? Веднъж сготвих заешко с канела, беше ужасно вкусно, но сама си го ядох! 😦

      1. За канелата (както и куркума) – вече на всичко слагам – така научих от една много вкусна – мароканската кухня. Но тъй като моя съпруг не обича вкуса на канела, а и за да не е натрапчиво, слагам съвсем малко, редом с другите подправки и душа с нос дали ми харесва аромата. КАнелата придава много приятна плътност на всяка манджа, но действително не трябва да е много. Затова и сипвам по малко и душа с нос 🙂

    1. Здравей,
      Нищо не ти пречи да опиташ, но моята рецепта е такава, без моркови. Имай предвид, че те ще оцветят супата много или малко, в зависимост от количеството. А и вкуса малко ще се измени, но пък може да е добра комбинация!

      Успех и пиши за резултата! 🙂

  4. Страхотна рецепта, хиляди благодарности. Не съм по супите, но напоследък се налага да ги правя заради майка ми и тази буквално ме спасява поне веднъж седмично. 🙂

Вашият коментар

Блог в WordPress.com.

Нагоре ↑