Печена пъстърва


Ден 25. Никулден

Тежък камък хвърли, тежка дума не казвай! Да така е. Ето вижте ме мен. До преди известно всреме обяснявах как няма да се превърна в една от онези вманиячени домакини, дето се юркат за всичко. Обяснявах, че като някой иска да ми дойде на гости, би трябвало да е заради мен, а не за да гледа дали ми е изчистена банята например. Уви,  днес осъзнах, че съм станала точно такава! Сакън да не се изложа. Ужасът в мен проговори, да излъскам банята и тоалетната, да оправя кухнята (да разтребя подправките, да излъскам печката и кафе машината и робота, да сложа покривка на масата), спалнята и хола. Всичко да е в ред. Да сготвя – салата, риба,  питка и кекс.  А защо? Да не би да идва президентът? Не, не беше той, пък и едва ли за него бих положила такъв труд. Бяха Жана, Венци и Вики. Просто приятели, които едва ли забелязъха, че съм почистила праха на най – горният ред на секцията в хола. Пък и да не бях, едва ли нещо между нас щеше да се промени от този факт. Ние сме си ние! Ама аз задълбавам! Да не кажат, че съм лоша домакиня! Или пък виж я тая, цял ден си седи у тях, пък не е пребрала якетата от закъчалката! Истината е, че те не са такива, а аз съм точно такава! И какво като не е разтребено и сготвено, човек си е такъв какъвто е и ти или си му приятел или не. Няма средно положение. Сега след ужасните болки в кръста, ритниците на Вяра и изтръпналите ми крака, разбирам, че някои неща бяха излишни и аз си оставам техен приятел и те мои. Не дойде краят на света, но пък похапнахме добре, забавлявахме се! Е вярно е, не чухме така чаканото „Аз съм българче“ на бебешки български, обаче ритахме топка, над пълните чинии. 😀 Повече ЩЕ СЕ ОПИТАМ да не се вманиячавам с чистенето толкова, а да отделя време за писане на йероглифи с Вики върху някоя мебел или стена. 😉

Та, менюто за днес включваше печена пъстърва, тук ще намерите оригиналната рецепта, а предполагам и в сайта Вкусно и Красиво.

Необходимите продукти за 4 човека и едно почти 3 годишно дете са:

  • 4 изчистени пъсърви, осолени с отрязани глави и опашки
  • 4 глави лук  нарязани на колелца
  • 4 домата нарязани на колелца
  • 8  едри печурки нарязани на лентички
  • сол
  • черен пипер
  • 2 лимона нарязани на колелца
  • олио, зехтин

Върху парче намазнена пекарска хартия, поставяме колелца от 1 лук, колелца от 1 домат, лентички от 2 печурки, посоляваме. Шпиковаме пъстървата с резени лимон, а няколко кръгчета поставяме вътре. Поливаме струйка олио и посоляваме с черен пипер. Увиваме добре в пекарската хартия. Това се отнася за всяка една пъстърва.  Поставяме увитите пъстърви в тавичка и печем на 200 градуса около 20 мин.  Получи се нещо много вкъсно, а Стефан изяде дори лука на колелца! Невероятно а? 😀

Печена пъстърва
Печена пъстърва

Сега отивам да гледам Маската на Жоро. Между другото Стефан каза, че Катрин Зита Джоунс не била по – красива от мен. 😉 Е поне заради този комплимент си заслужава да се гледа филма! Наздраве!

Вашият коментар

Създаване на безплатен сайт или блог с WordPress.com.

Нагоре ↑