Меденките на Джули


Коледа е тук! Вече натрупа истински сня и украсата е налице. Настроението се засилва и ето ме пак пред печката. Та Коледата няма да е Коледа без меденки и сладки! Така че благодарение на natalyna,реших да започна коледните приготовления с Меденките на Джули.

Необходимите продукти са:

  • 6 ч. ч. брашно
  • 1, 1/2 ч. ч. пудра захар
  • 1/2 ч. ч. маргарин или краве масло
  • 5 с. л. разтопен, леко топъл мед
  • 2 яйца
  • 2 жълтъка
  • 2 ч. л. сода (сега се чудя дали добавих?!)
  • 2 ч. л. подправка за меденки – аз използвах смес от канела, джинджифил, карамфил и бахар

Пресях брашното, заедно със содата, захарта и подправките, обърках добре и след това пак пресях сухата смес.  Направих кладенче по средата на сместа и в него добавих, яйцата, меда и маслото на малки късчета. Месих до получаване на гладко, меко тесто. Не можах да усвоя цялото брашно, oстана ми може би около 1 чаша и по – малко.  Получи се много приятно за работа тесто. Много съм доволна! 🙂 Върху намзнен плод, разточих тестото на кора с дебелина около 5 мм и от нея изрязах коледни формички. Получените меденки пекох около 10 – 15 мин, в предварително загрята фурна на 150 до 160 градуса. Трабва да се наблюдават и да се махнат от фурната в момента, в който краищата започнат да почервеняват.  Още топли се мажат с 2 разбити желтъка + 1 с. л. вода и 1,  2 с. л. какао. След като истинат се украсяват по желание, най добре с глазура от белтъците.

Меденките на Джули
Меденките на Джули

Меденките са меки веднага след като се изпекът, но след това стават твърди. За това е добре да се направят по – раничко и да се съхраняват в метална кутия, купа или плик. Аз дори добавих една здрава и добре набучкана с вилица ябълка. 😀

Меденките на Джули
Меденките на Джули

Все още не съм ги украсила, но мисля това да стане по – нататък.

Весела Коледа!

1 thoughts on “Меденките на Джули

Add yours

Вашият коментар

Блог в WordPress.com.

Нагоре ↑