Забравената Коледа


Тъкмо станах. Изпих си кафето и закусих, докато слушах как Иван Звездев готви или по скоро помага в готвенето. Ама както и да е. От както съм се събудила ме гложди една мисъл – Коледа е съвсем близо, а ние едва вчера си купихме елха. За първи път със Стефан имаме елха, в саксия, с корен. 😉 Сигурно за това не осъзнавах, че Бъдни вечер е в четвъртък, а Коледа в петък и все си мислях, че има още време и се мотаех. Не съм купила нито един подарък, направила съм единствено сладки (без да броим меденките без украса) и дори отложих за последния момент покупката на тавичка за торта. Ужас! Няма време! Особенно за подаръците. Нямам никаква идея, на кой какво да подаря… дори и на Стефан. На всичкото отгоре мозилата показва, че в момента навън е мъгливо (което и сама виждам), температура е -16 градуса. И къде да ходя да търся подаръци, в този студ и лед?! Незнам, до сега не я бях закъсвала толкова.

Мисията невъзможна днес ще започне така:

  1. Консултация с мама и Надето какво да купя за малките
  2. Обиколка на кварталните магазини
  3. Ровичкане из online книжарницире за книжки
  4. Купуване на някои хранителни запаси, като кори за баница и зелеви листа
  5. Съставяне и консултиране за основното меню за бъдни вечер, което трябва да включва 7 постни ястия и менюто за Коледа, в което задължително трябва да има свинско. Което пък означава, че трябва да се допитам с чичко гугъл за някоя по – интересна рецепта. Да се обадя на маминка и да я питам за нейните идеи.
  6. Късмети. Понеже искам аз да омеся питката, трябва да направя и късмети. Тук се колебая между традиционните от рода „Таз година булка догодина – люлка“, което между другото се падна на Стефан миналата година! 😦 И не толкова традиционните, като разни мисли:  Дон Кихот „Свободата Санчо, е на върха на копието“. 🙂
  7. Трябва да украся меденките, което ще ми отнеме часове сигурно
  8. Трябва да избера рецепта за торта
  9. Да не забравям да не се преуморявам и да внимавам по пътищата! 🙂

За сега аз ще приготвя oбреден хляб с късмети и постни зелеви сарми. Мисля да спретна и една бобена разядка, но това подлежи на уточнение. Баба едно време приготвяше счукани орехи с чесън или нещо подобно, което тогава ми се виждаше отвратително, а сега интересно. Трябва да попитам мама или маминка! За по – добро настроение:

Това е за сега. Пожелайте ми късмет и да се захващам със задчите.

1 thoughts on “Забравената Коледа

Add yours

  1. Моята маминка прави пастет от печени капии и извара. Невероятен е!
    А пък баба ми прави печена разядка 🙂 На жар (или във фурна) се пече всичко, което намериш – картофи, домати, патладжан (нищо, че не обичам), чушки, задължително лук. После се счуква в хаванче с малко олио, сол и повечко люто.
    Успех с менюто! И не забравяй, че вместо сладки, винаги можеш да изпечеш кекс, който да нарежеш на интересни формички – пести страшно много време!

Вашият коментар

Създаване на безплатен сайт или блог с WordPress.com.

Нагоре ↑