За нас – лимоново, нежно, кисело и женско


Исках да поздравя пролетта и младостта. Исках да направя нещо, каквото и да е за да я пусна в дома си и най – вече в сърцето и душата си и направих много неща. Едното е лимонов пай, за който ще стане дума по – долу. Другото са фотосесии на три жени, всяка от която искам да ви покажа тук.

1_MG_4845

 

Днес ви представям Ваня. Тази жена е вдъхновяваща, поне за мен. И пример също така, пример за това как човек може да бъде добър във всичко което прави, как трябва да е сигурен в себе си и да се бори за да получи най – доброто което е възможно и да не се отказва. Да върви напред. Понякога се питам, как за Бога успява и след това се вглеждам дълбоко в нея, през обектива и виждам, че всичките усилия, връзки, семейство, приятели всичко това се изписва на лицето и. Тази бръчица тук от Митето, онази там от Яна. Виждам, че се опитва отново да намери себе си, изгубеното си някак Аз и виждам, че успява. Да си силен означава да си себе си и да живееш живота си.

1_MG_4813

Тя има много лица: сериозно, което не търпи грешки, супер весело, което винаги познава шегата. Онова което става 5-то на някакъв run и онова, което е ненадминато на работа. Ние сме ужасно различни, може би за това я харесвам толкова много и исках да ви я представя по – възможно най – добрия начин.

2_MG_4926

Вглеждайки се в нея видях нещо, което всички знаем, и аз даже и за което не си даваме сметка. Това е, че сме красиви, със всичките си бръчки, мустаци, килограми, ние сме красиви такива каквито сме – реални. На всички ни е ясно, че няма да сме кукла Барби никога и все пак се стремим отчайващо да сме такива. Защо ни е нужно това напразно усилие?! Погледнете се в огледалото и вижте колко сте красиви. Не го забравяйте. Грижите, болките, страданията и щастието, малките моменти, които ви остават за да сте наистина себе си, всичко това ви прави красиви. Прави ни красиви. Придава израз на лицата ни и блясък в очите ни. За това искам да ви кажа да се снимате. Бъдете на снимките, най – малкото заради децата си и никога, ама никога не казвайте, че не искате да се снимате. Това са не само спомени, а и емоции и частица от вас.

1_MG_4913

Във всяка една от нас, живеят поне още няколко и във всяка бушуват бури и страсти. Всяка от нас, носи своята зимна буря и е сама на този свят, в собствения си мрак и отчаяние, в радостите и в компромисите си. Никой няма да ни помогне, ако не си помогнем сами, ако ние сами не превърнем живота си в лято и песен. Това прави Ваня и аз го виждам всеки ден. Стъпка по – стъпка, лека –  полека нейното лято настъпва, защото тя се бори за тях. Това е истината, да се бориш. И за това избрах да представя Ваня с лимони – кисели сладки чудеса, които ужасно много ще си отиват на сините и очи и рокля.

1_MG_5222

Рецептата е вдъхновена от брой 107 на списание GOODFOOD BG.

За кората са ви необходими

  • 2 ч. ч. брашно
  • щипка сол
  • 1 ч. ч. захар
  • 113 гр. студено масло, нарязано на кубчета с размер 1, 30 см.
  • 3 с. л. студено олио
  • 5 с. л. вода

За пълнежа:

  • 4 лимона – сока и кората
  • 200 мл пълномаслена сметана
  • 4 яйца
  • 1 . ч. захар

Приготвяне:

  • Как се приготвя маслено тесто можете да прочетете тук. В най обши линии е следното. Пресейте бразното захарта и солта в купа. Сложете маслото, предварително нарязано на малки парчета и с ръка, бързо направете трохи. Добавете водата и олиото и замесете тесто. Увийте във фолио и оставете в хладилника да стегне поне за 30 минути.
  • Загрейте фурната на 180 градуса.
  • Разточете тестото на кора и постелете формата за тарта с него. Оформете. Формата трябва предварително да е подготвена – намазнена и с поставена хартия за печене. Постелете тестото с още един пласт хартия за печене и изсипете бобови зърна. Печете докато кората стане златиста.
  • За да приготвите пълнежа изсипете сока от лимона и сметаната в малка тенджерка и оставете да кипне. Разбърквайте. В друга купа разбийте яйцата и захарта. Бавно и внимателно докато бъркате непрекъснато прибавете горещата сметанова смес към яйцата, Върнете отново на огъня и гответе докато сместа се сгъсти.
  • Изсипете горещата смес в кората и оставете да се охлади.
  • Сервирайте с обилно количество сметана.

1_MG_5237

Борет се, бъдете и се снимайте! Понякога хапвайте и лимонов пай, ей така за разкош! 🙂

7 thoughts on “За нас – лимоново, нежно, кисело и женско

Add yours

  1. Много хубаво си го казала, Меги и е така – „Никой няма да ни помогне, ако не си помогнем сами, ако ние сами не превърнем живота си в лято и песен.“ .Много си права за всичко написано, но ето ти пример: аз съм от тези, които никак не обичат да се снимат и не дават да бъдат снимани. Снощи точно това коментирах с приятелка, която ми нащрака няколко кадъра, докато аз се захласвах през обектива по едни цъфнали глицинии. Дори исках да й отмъкна телефона и да изтрия грозното Аз, но не успях 😉
    А твоят модел е прекрасен, много сладка и нежна жена! Вкусният лимонов пай е идеално допълнение към нея, за баланс дето се вика.
    Поздравления от мен и за двете ви!
    Прегръдка и прекрасен ден!

    1. Ами според мен идеята е да се почувстваш красива, да искаш да се снимаш! Питала ли се защо не искаш?! Понякога всекидневието ни убива и ако някой ни снима така, все едно е разстрел. Аз също не обичам да ме снимат, но ако някой ми каже, че имам прекрасни очи и ми сложи един тон грим, а след това бижута и тоалети аз ще съм първа писта! Благодаря за споделеното! 🙂
      Хубави дни!

  2. Маги, перфектни снимки!
    И казаното е чудесно!
    Аз съм също от тези, които не обичат да се снимат !
    освен да застана пред обектива ти 🙂
    Прегръдка и благодаря за чудесния пост!

  3. Като се замисля, аз също не обичам да се снимам… Но когато е колективна снимка и когато е за спомен, определено се радвам на момента. 🙂
    Желая ти най-сладките лимонови дни, Маги! 🙂

Вашият коментар

Блог в WordPress.com.

Нагоре ↑