ЗЕМЯ – шоколадов сладкиш с цвекло


Харесвам този сладкиш защото има дъх на земя, аромат на пръст, навява спомени на отминали дни. Обичам да увеличавам количеството на цвеклото, понякога слагам цяла голяма глава и така увеличавам тръпката, спомена, аромата на земя и пръст.  Обичам да го давя в шоколад, на него ужасно много му отиват подобни вкусове.

1_MG_3224

Бях подготвила тази рецепта за 8-ми март и мислех да ви напиша, защо толкова много не го харесвам този празник, като празник на жената и колко ужасно много ми харесва да е празник на майката, как ужасно много искам да е празник на майката. Вяра имаше тържество в детската градина, за първи път, беше си научила всички думички и изпълни своята част невероятно. Много бях горда. Някъде тогава правих снимки на децата в детската градина и ми се струпа доста работа. След това дядо ми стана луна, разстроих се и исках да пиша за него и все още искам, защото го обичам, но ми се вижда тъпо да пиша за него да пиша и рецепти. Искам да пиша само за него.  После живота отново ме завъртя и не ми остана време. Гледах как мина пролетта, как дърветата цъфнаха, а след това се отрупаха с листа – живота минава като миг и аз исках, ужасно много исках да го изживея с Вяра, да съм добра майка и приятелка. Тези стремежи обаче ми костват всичкото време.

1_MG_3667

 

Рецептата е на Anna Olson, която много харесвам. Рецептата е адаптирана от www.foodnetwork.ca

1_MG_3244

Шоколадов сладкиш с цвекло

За кейка:

  • 2 ч. ч. брашно
  • 1 ¾ ч. ч. захар
  • ⅔ ч .ч какао
  • 1 пакетче бакпулвер
  • 1 ч. л. сол
  • ¾ масло със стайна температура, нарязано на малки парчета
  • 2 големи яйца, със стайна температура
  • 1 ч. л. ванилов екстракт
  • ¾ ч. ч. ситно настъргано сварено цвекло
  • 1 ¼ ч. ч. гореща вода
  • 1 ч. ч. орехови ядки – едро начупени

За глазурата

  • 1/2 ч. ч. + 2 с. л. масло
  • 1 ч. ч. захар
  • ¾ ч. ч. како
  • ¾ ч. ч сладкарска сметана
  • 1 ч. л. ванилов екстракт
  • ½ ч. л. сол

Приготвяне:

1.За да приготвите кейка, загрейте фурната на 180 градуса. Пригответе 24 см форма за торта – намаслете и покрийте с хартия за печене.

2. Пресейте заедно брашното, бакпулвера, солта, какаото, захарта. Добавете маслото и разбийте с миксер докато маслото се усвои в сместа. Трябва да се получи суха смес на трохи.

3. Добавете яйцата и ванилията и леко разбийте. Добавете цвеклото и разбийте, след това водата и разбъркайте на ниска скорост. Накрая добавете ядките и леко разбъркайте. Изсипете във формата и леко ударете тавата по дъното, за да излязат мехурчетата. Оставете сместта да си почине 2 – 3 минути и след това изпечете кейка за около 35 минути или докато клечка за зъби забита в центъра излезе суха.

4. Изчакайте кейка да изстине поне 30 минути върху решетка.

За глазурата

1. За да направите глазурата, разтопете маслото на ниска температура, добавете какаото, солта, захарта и разбъркайте нежно докато сместа започне леко да бълбука.  Добавете сметаната, разбърквайте постоянно докато сместа започне леко да ври.Махнете от огъня и оставете за да изстине добре. Нужно е поне 1 – 2 часа за да стегне добре, за да се образува плътен сос.

2. За да сглобите кейка, първо го разрежете на две равни части.  Сложете равен слой от глазурата върху долната част, след това поставете другата и покрийте с другата част от глазурата.  Хубаво покрийте страните на кейка. Охладете кейка поне за час преди да сервирате.

1_MG_3226
Мен обикновено ме мързи да покривам и страните така, че просто сипя шоколад отгоре! 🙂

 

Добър апетит! 🙂

5 thoughts on “ЗЕМЯ – шоколадов сладкиш с цвекло

Add yours

  1. Маги, толкова хубаво си описала усещането си от ароматите
    на сладкиша!
    И като добавим и красивите, в прекрасни цветове, снимки,
    удоволствието ми беше пълно!
    Прегръдка!
    Вяра е станала една малка и чаровна госпожица 🙂

  2. Хм, исках още да чета! Исках да прочета още за Вяра, другите деца, дядо ти и твоите емоции и чувства. Някак си тъкмо се потопих и изведнъж изплувах. Предизвика странни чувства в мен с началото, дори да си призная не прочетох рецептата. Знам, че може би е грешка – бях срещала шоколадов сладкиш с цвекло без да знам дали е на и моята любимка Анна, и без да знам рецептата наизуст, в Интернет, и че сигурна съм твоята е дори по-добра, но ти така ме завладя с увода, че само се насладих после на прекрасните ти фотографии. Е-е завидях ти благородно за някои неща 🙂
    Прегръдки от мен, Маги, и помни само хубавите моменти (помага да е по-лесно, от опит…)

  3. Маги, срахотен е сладкиша ти!
    Много вкусни снимки!
    п.п. Споделям мнението ти за 8-ми Март!

Вашият коментар

Блог в WordPress.com.

Нагоре ↑